DreamTrack 2016 och 3R

StaffanWiman
Inlägg: 785
Blev medlem: 2012-05-09, 02:18

Re: DreamTrack 2016 och 3R

Inlägg av StaffanWiman »

Vet inte hur "dogmatiska" 3R-are är. Har ni enbart 3R-grejer eller även lite 2R?
I det första fallet så är väl en liten 3R-avstickare inget som tillför något, men om man har grejer för båda systemen så ger det ju flera möjligheter och kanske en anledning att komma.

Staffan
Användarvisningsbild
PerOlofPettersson
Inlägg: 93
Blev medlem: 2016-03-06, 16:43
Ort: Trelleborg

Re: DreamTrack 2016 och 3R

Inlägg av PerOlofPettersson »

Det kommer att bli en modul för båda systemem.

Mvh
Per-Olof
Mvh

Per-Olof

Medlem i Merg nr M2857
Också medlem i Lundarallarna
Qrt
Inlägg: 465
Blev medlem: 2014-01-16, 18:07
Ort: Stockholm

Re: DreamTrack 2016 och 3R

Inlägg av Qrt »

StaffanWiman skrev:Vet inte hur "dogmatiska" 3R-are är. Har ni enbart 3R-grejer eller även lite 2R? Staffan
Oberoende av om någon grupp är dogmatisk eller inte så har ju 2R rallarna den fördelen att deras vagnar kan rulla även på 3R medan 3R rallarna i många fall måste byta hjul på tågen innan de kan köra på 2R.
Realistiskt kanske ifall de kör spanskt eller ryskt (finns det någon?) men inte praktiskt genomförbart under en körning. Det är väl största förklaringen till att spontana tågbesök oftast går från 2R till 3R.

Det närmaste tvåsystemslok man kommer idag är väl annars ESU loken. Enligt vad det står i bruksanvisningen kan den borttagna släpskon bara tryckas dit igen. Och omvänt.
Jag är uppriktigt nyfiken på om någon har gjort det på samma lok ett antal gånger utan att tappa släpskon.

/Curt
---------------------------------------------------------------------------------------
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok
Användarvisningsbild
stasv
Inlägg: 2073
Blev medlem: 2014-01-30, 09:29
Ort: Kista
Kontakt:

Re: DreamTrack 2016 och 3R

Inlägg av stasv »

Visst Qrt, det handlar naturligtvis mycket om att ha 2R-hjul på vagnarna. Själv har jag det bara på tungtransportvagnarna och deras last av militärfordon. Vid någon körning har jag fått över dom till 2R-banan Men har jag en eller annan modul med lastplats med ambition att vara med i trafikspel så skulle jag gärna fixa några vagnar med rätt hjul att färdas även på 2R. Diskuterades för något år sedan vid körning i Rotebro om en uppsättning med några vagnar med åtföljande vagnskort skulle vara något att sträva efter för de flesta modulrallare. Ok, jag har moduler men inga vagnar till trafikspelen. Men jag är gärna med och kör.
----------------------------------------------------------
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
Skriv svar

Återgå till "Planering Dreamtrack 2016 (ModulSyd är arrangör)"