PECO växlar

Allmänt om N-skala
Frisken
Inlägg: 26
Blev medlem: 2013-03-19, 00:36

PECO växlar

Inlägg av Frisken »

Sen jag började planera moduler har vissa saker ändrats därför finns nu en del överblivet material att tillgå.

Någon som har Atlas växlar liggandes?

Om vi nu får byta saker på forumet?

Annars får det visst bli kurvväxlar och 3.5 y växlar för hela slanten ...
Bilagor
PECO växlar 2 v medium 2 höger medium och 2 v long 1 h long. (Sista höger är spårlöst försvunnen )
PECO växlar 2 v medium 2 höger medium och 2 v long 1 h long. (Sista höger är spårlöst försvunnen )
image.jpg (1.46 MiB) Visad 4395 gånger
Användarvisningsbild
RobertKlarén
Inlägg: 1512
Blev medlem: 2012-05-09, 02:04
Ort: Habo
Kontakt:

Re: PECO växlar

Inlägg av RobertKlarén »

Tjena Frisken

Atlas växlar verkar vara svåra att få tag i nu för tiden men enligt handarn i Habo har dom aviserat leveranser till sommaren. Jag har inget liggande tyvärr men vad är du ute efter 5:or, 7:or, 10:or. Handlarn har nog Micro Engineerin 6:or på väggen.
Lite arbete ofta ger större resultat än stort arbete sällan
Done is better than perfect

Medlem i FREMO http://www.fremo-net.eu/3.html
Medlem i ModulSyd http://ModulSyd.se
Bygger americaN (Väldigt mycket faktiskt, både modul och hemmabana)
Frisken
Inlägg: 26
Blev medlem: 2013-03-19, 00:36

Re: PECO växlar

Inlägg av Frisken »

Har en väldigt specifik spårplan i åtanke så 3 x 10:or och resten 7:or hade varit trevligt! Fördelningen är väldigt ojämn på spårplanen tyvärr men jag kan göra vissa ändringar. Bland annat spegelvända den ifall någon annan kombination av växlarna finns tillgängliga.

VH Frisken
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 957
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: PECO växlar

Inlägg av kasoe »

Lite uppdatering ang Atlas växlar (med intresse för AmN gänget...). Nu har jag sett ett datum skymta förbi, det verkar som beräknad ankomst av mer växlar nu är angiven till "under april". Datumet jag såg var den 14/4...

Finns uppdämt behov så hojta till så ska vi se vad vi kan hugga åt oss, misstänker det kan bli lite hetsigt nu när de varit borta i något år... drygt det...

Hälsar,
Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Frisken
Inlägg: 26
Blev medlem: 2013-03-19, 00:36

Re: PECO växlar

Inlägg av Frisken »

Priserna på auktioner i USA är drygt dubbla ny priset och buy it now:s hos handlare är fulla atlas rekommenderade ... Säljarnas marknad...
Skriv svar

Återgå till "Allmänt N"