Moduler i 0:an till Grimslöv 2020

Allmänt i skala Noll, dvs i skala 1:45.
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Moduler i 0:an till Grimslöv 2020

Inlägg av LLJ »

Vilka har tänkt att anmäla moduler i 0:an till Grimslöv 2020? (anmälan öppnar 1/9-2019)

Själv har jag tänkt att anmäla "Zeitbach" , 360 cm lång timesaver, som är under byggnad.

/Lars
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Moduler i 0:an till Grimslöv 2020

Inlägg av daniel »

Det är nu klart att det blir en Nollan-bana i Grimslöv. Lars har anmält sin station Zeitbach, Urban har anmält sin station Enköpings hamn som kommer ha ett kort rundgångsspår och jag har anmält 4 st 22,5 graders kurvor med 3000 mm radie. Så nu har vi en bana med två mindre stationer och ca 4,5 meter linje mellan stationerna. Men det finns plats för fler moduler, både station och linjemoduler.
Användarvisningsbild
GSJ
Inlägg: 108
Blev medlem: 2014-01-17, 16:25
Ort: Lidingö

Re: Moduler i 0:an till Grimslöv 2020

Inlägg av GSJ »

Tänkte vara med i Grimslöv. Går det bra att bara ta med sig ett Lenz Br64-lok och en G10-vagn i nollan.
Är osäker om jag hinner få min modulstation körklar till Grimslöv, finns det möjlighet att interim-anmäla modulen?
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Moduler i 0:an till Grimslöv 2020

Inlägg av LLJ »

@GSJ: Om du anmäler måtten och tänkt spårläge i gaveln (för det är väl en ändstation?) så underlättare det.

Har tänk att starta en ny tråd för anmälan av körning på 0:an banan, för jag tror det är fler som vill lufta sina fordon men inte deltar med moduler.
Räknar inte med något trafikspel utan enbart fri körning.

/Lars
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Moduler i 0:an till Grimslöv 2020

Inlägg av daniel »

GSJ skrev: 2019-10-23, 08:52 Tänkte vara med i Grimslöv. Går det bra att bara ta med sig ett Lenz Br64-lok och en G10-vagn i nollan.
Är osäker om jag hinner få min modulstation körklar till Grimslöv, finns det möjlighet att interim-anmäla modulen?
Du är varmt välkommen!

Ja. Det går bra att komma med enbart lok och vagnar.

Det går bra att ta med stationen även om den inte är färdig. Normalt vill vi att moduler är testade innan en träff, men eftersom moduler i Nollan är nytt i Sverige så finns det en poäng med att ha med även moduler under byggnad för att se att modulgalvar och elanslutningar mellan moduler är rätt. Och eftersom din station är en säckstation och därför kommer hamna sist i banan oavsett så kommer den inte vara i vägen om det skulle visa sig att den inte funkar helt och fullt.

Lars Ljungberg, LLJ, är banplanerare för banan så du kan stämma av med honom vart det lider om statusen på stationen.
Användarvisningsbild
GSJ
Inlägg: 108
Blev medlem: 2014-01-17, 16:25
Ort: Lidingö

Re: Moduler i 0:an till Grimslöv 2020

Inlägg av GSJ »

Tack så mycket! :)
Håller Lars uppdaterad om jag har körbara moduler med mig eller inte.
Om vi bara skall lufta våra tåg, så kan ett och annat amerikanskt lok följa med ner till Grimslöv.
Skriv svar

Återgå till "Allmänt Nollan"