Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Allmäna diskussioner och information
GustavLundström
Inlägg: 26
Blev medlem: 2015-10-28, 11:32
Ort: Stockholm

Re: Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Inlägg av GustavLundström »

Jag är ju en sån som personligen mest brinner för att visa upp modulhobbyn och värva nytt folk till hobbyn. Det här evenemanget kommer ju att bli ett komplement till hobbymässan och liknande, men inte kommersiell. Jag kom att tänka på en aspekt som kanske är självklar, men ändå:
Även om ytorna och möjligheterna tycks oändliga här så tror jag att vår hobby vinner på att eventet begränsas till just modelltåg. Hobbyhandlare har ju idag ofta ett bredare utbud med främst rc-bilar, flyg och annat och ofta klumpas ju våra hobbyer ihop. Det tror jag är en nackdel för oss eftersom modelltåg har svårt att vinna matchen mot snabbare och häftigare grejor.

Därför hoppas jag helst att detta hålls som ett rent mj- event, även om ett bredare evenemang enl principen "the more, the merrier" säkert skulle locka fler besökare totalt sett.
GustavLundström
Inlägg: 26
Blev medlem: 2015-10-28, 11:32
Ort: Stockholm

Re: Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Inlägg av GustavLundström »

Hur ser ni på evenemangets längd? Ska vi verka för ett "lågintensivt" arrangemang som löper över ett antal dagar, kanske hela påsklovet? Eller en körning koncentrerad till en helg där man försöker samla alla besökare till en dag? Kanske en kombination?

Vad säger Stinsen om detta?
Senast redigerad av 1 GustavLundström, redigerad totalt 2018 gånger.
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Inlägg av daniel »

Qrt skrev: 2018-12-31, 18:21 Vilka dagar är då redan upptagna i vår till olika träffar ?
DreamTrack är 14-17 mars strax söder om Växjö.
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Inlägg av LLJ »

28-31/3 Arendalsträffen, Fremo H0-RE. Brukar ha ganska många deltagare från Sverige.

6-9/6 Gefle modul.

22-25/8 Fremo americaN i Fagerhult
Inte ett datum under våren men väl tidig höst.

/Lars
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Inlägg av AlexanderEhn »

MJ-mässan i Göteborg 4-5 maj finns också att förhålla sig till.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
StefanFjällemark
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
Ort: Stenungsund på Västkusten

Re: Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Inlägg av StefanFjällemark »

Samtliga kända träffar av intresse för modulrallare i Sverige finns med i ModulSyds kalender.
Meddela mig om något saknas eller är fel.
Hälsningar från Stefan på västkusten :geek:
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
fs_toni
Inlägg: 722
Blev medlem: 2014-01-16, 12:40

Re: Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Inlägg av fs_toni »

Enligt MMM:s nyhetsbrev så planeras en intern ”körträff” för MMM i lokal på Ekerö nån gång i perioden 23:e februari till 3:e mars. Dessutom obekräftat ev ytterligare en intern träff under påsklovet, ev USMS.

MMM:s stora jubileumsträff är i augusti veckan innan skolorna börjar.
fs_toni
Inlägg: 722
Blev medlem: 2014-01-16, 12:40

Re: Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Inlägg av fs_toni »

GustavLundström skrev: 2018-12-31, 20:42 Hur ser ni på evenemangets längd? Ska vi verka för ett "lågintensivt" arrangemang som löper över ett antal dagar, kanske hela påsklovet? Eller en körning koncentrerad till en helg där man försöker samla alla besökare till en dag? Kanske en kombination?

Vad säger Stinsen om detta?
Jag tror Stinsen är öppen för förslag. Det viktiga blir att det finns modul-folk som vill/kan ställa upp på plats under den tid träffen pågår. Lokal-ansvariga t ex...
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Inlägg av AlexanderEhn »

fs_toni skrev: 2019-01-01, 22:31 Enligt MMM:s nyhetsbrev så planeras en intern ”körträff” för MMM i lokal på Ekerö nån gång i perioden 23:e februari till 3:e mars. Dessutom obekräftat ev ytterligare en intern träff under påsklovet, ev USMS.

MMM:s stora jubileumsträff är i augusti veckan innan skolorna börjar.
Låter väl lämpligt att MMM förlägger en av dessa till Stinsen och bjuder in fler?
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Per Widell
Inlägg: 186
Blev medlem: 2018-03-05, 20:34

Re: Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Inlägg av Per Widell »

Vilket underbart initiativ Toni, jag ställer gärna upp med massa jobb även om jag inte har några egna moduler klara än...
Bara messa vad du behöver hjälp med.
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"