Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Allmäna diskussioner och information
fs_toni
Inlägg: 722
Blev medlem: 2014-01-16, 12:40

Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Inlägg av fs_toni »

Tomten kommer posta en "julklapp" här i denna tråd på julafton :-)
Oskar OH
Inlägg: 155
Blev medlem: 2016-01-09, 11:17

Re: Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Inlägg av Oskar OH »

Nämen? Detta ser jag fram emot!
Elmis
Inlägg: 676
Blev medlem: 2016-09-19, 21:48
Ort: Stockholm

Re: Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Inlägg av Elmis »

När, var, hur...
Henrik Maude
Inlägg: 158
Blev medlem: 2015-11-14, 18:18

Re: Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Inlägg av Henrik Maude »

Detta verkar kunna bli årets julklapp till alla oss modulälskare. Håller tummarna för att det blir vad det verkar vara.
/ Henrik Maude
barnbarns barn till Ivan Öfverholm
Oskar OH
Inlägg: 155
Blev medlem: 2016-01-09, 11:17

Re: Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Inlägg av Oskar OH »

Elmis skrev: 2018-12-23, 13:47När, var, hur...
Det får du veta imorgon tolkar jag det som.
fs_toni
Inlägg: 722
Blev medlem: 2014-01-16, 12:40

Re: Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Inlägg av fs_toni »

God jul allihopa!

artikel:
https://www.svd.se/kliv-in-i-odegalleri ... -stockholm

I ett övergivet köpcentrum med det passande namnet "Stinsen" i Sollentuna, Häggvik kan vi få bygga upp våra modulbanor någon gång under 2019 t ex på påsklovet? Lokalerna är helt enorma och vi skulle kunna bygga ALLA banor samtidigt: USMS, 2R, 3R, N-skala - you name it!

Centrumet är uppvärmt, har parkering inomhus med direkt ingång till centrumet med hiss och rullband från garaget och är låst och bevakat nattetid mellan 22-06. Vi kan endera bygga ute i korridorer och torg inomhus i två plan - eller så kan vi få tillgång till en eller flera stäng-bara och låsbara övergivna butikslokaler som i sig är på uppåt 2000 kvm!

Ingen kostnad. Men motprestationen är att vi låter allmänheten se vad vi håller på med.

En möjlighet för MMM således att möta de önskemål som finns hos flera av våra medlemmar. T ex här: viewtopic.php?f=4&t=3710&sid=5d5baa439f ... e2b9d8747b

Jag har haft kontakt med centrum-chefen och kan åta mig att fortsatt hålla i dessa kontakter. Jag har även haft en första positiv sonderande kontakt med delar av MMM:s styrelse. Men jag kommer INTE att vara träff-arrangör.

Det som nu således behövs är enbart att de som vill ha denna fantastiska möjlighet kliver fram och tar tag i planering och organisation runt träffen r ex en grupp av er som mest gillar publika uppvisningsträffar. MMM:s styrelse och jag själv kan bistå med checklistor, roller och allmänt att tänka på. Samt att ni såklart får tillgång till MMM:s utrustning. Jag kan posta lite mer på detta tema i mellandagarna. Återigen en God Jul önskas alla!
Fredman
Inlägg: 506
Blev medlem: 2012-05-09, 02:10
Ort: Geflemodul i Gävle

Re: Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Inlägg av Fredman »

Trevligt!!!
En tanke som dök upp hos mig.
Varför inte sprida ut på flera tillfällen med olika inriktningar eller är tanken att det skall vara en jätteträff med så många banor och deltagare som möjligt vid ett tillfälle?

Jag och mina Gävlepojkar skulle kunna ställa upp en bana i en låsbar butik och komma köra när vi kan några helger till exempel.
Roligare är naturligtvis en större bana med flera.
MVH Thomas
GOD JUL
Oskar OH
Inlägg: 155
Blev medlem: 2016-01-09, 11:17

Re: Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Inlägg av Oskar OH »

Låter ju som en underbar möjlighet!

Men jag undrar lite samma sak som Fredman. Som både 2R och 3R rallare vore det kul att kunna sprida ut det lite grann, men jag klagar inte om det bara blir ett tillfälle.
GustavLundström
Inlägg: 26
Blev medlem: 2015-10-28, 11:32
Ort: Stockholm

Re: Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Inlägg av GustavLundström »

Spännande initiativ! Fniss aktiverar larmkedjan.
fs_toni
Inlägg: 722
Blev medlem: 2014-01-16, 12:40

Re: Möjlighet till publik uppvisningsträff i Stockholm av sällan skådad storlek!!

Inlägg av fs_toni »

Fredman skrev: 2018-12-24, 10:06 Trevligt!!!
En tanke som dök upp hos mig.
Varför inte sprida ut på flera tillfällen med olika inriktningar eller är tanken att det skall vara en jätteträff med så många banor och deltagare som möjligt vid ett tillfälle?
Jag tror idet vore en dålig diskussion att ta upp innan vi ens haft en första träff för då kan det riskera att inte bli någon träff alls...

Sätt er i deras situation; de ska upplåta lokaler till oss med allt vad det innebär av frågor om säkerhetsfrågor, dörrlås, elförsörjning, information och frågor från övriga hyresgäster etc. Det innebär både arbete och insats för ägarna av köpcentrumet för att låta oss vara där som vi måste ha respekt för. De vet inte vilka vi är eller hur lätta/svåra vi är att ha att göra med.

Så om vi nu redan från början kommer och vill diskutera flera träffar och datum så riskerar vi skrämma bort dem och inte få någon träff alls! De kan tycka det blir för stort åtagande.
Bättre då att planera för EN träff.
Går den träffen bra och upplevs som positiv av köpcentrumet och att de fått en positiv bild av vad detta innebar för dem, ja då tror jag vi har rätt förutsättningar att diskutera om fler/ytterligare träffar!

Minns samtidigt att detta köpcentrum inom något enstaka år sannolikt kommer stängas och rivas så de har troligen heller ingen lust att göra åtaganden längre än 6 månader fram i tiden.

ALLTSÅ:
Försök enas om träffdatum. Diskutera och organisera er så att jag har en vardera kontaktperson för respektive bana/grupp. Därpå enas vi internt mellan grupperna om önskemål. Sen kan jag återkomma till min kontakt med ett konkret förslag på datum och det upplägg vi önskar. Diskussion bör ske under januari om inte det ska finnas risk att de ångrar sig...
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"