Det är bara att börja bygga ;(Eke skrev:...
Men.....jag saknar färjelägen!!! Trelleborg F och Sassnitz Fährhafen!!!
Ett färjeläge fungerar bra som tågmagasin också, man får ha flyttbara färjor bara för att få lite kapacitet.
Det är bara att börja bygga ;(Eke skrev:...
Men.....jag saknar färjelägen!!! Trelleborg F och Sassnitz Fährhafen!!!
Jo, jag vet det, och det finns också funderingar på det, har redan erbjudit mig att bygga färjeklaffen om vi bygger ett magasin tillsammans som skulle kunna vara godsbangården i Trelleborg med anslutningar för färjeklaff och till exempel den lilla banhallen och några industrispår samt anslutning tillMickeC skrev:Det är bara att börja bygga ;(Eke skrev:...
Men.....jag saknar färjelägen!!! Trelleborg F och Sassnitz Fährhafen!!!
Ett färjeläge fungerar bra som tågmagasin också, man får ha flyttbara färjor bara för att få lite kapacitet.
Intressant och alternativ idé för sammankoppling 2R-3R!StefanFjällemark skrev:En färja skulle kunna utformas som en brygga mellan 2R och 3R. Spåren på färjan skulle vara 3R, men beroende på vilket färjeläge den lägger till vid, kopplas spåren i 2R eller 3R. Färjan kan då ta med vagnar som fungerar både på 2R och 3R, och lok som kör ombord för att lämna eller hämta vagnar på färjan kan vara 2R eller 3R beroende på färjeläge.
Det tror jag är det absolut bästa sättet för att ingen skall bygga färjor. Ett färjebygga lär kräva en intresserad båtbyggare som vill bygga sitt skepp. Även en lite färja blir ju stor och detaljerad i H0 och ta tid.LLJ skrev:Jag tror det vore bra att först skapa en "standard" för färjelägerna, så att fler kan bygga "färjor" som kan trafikera samma färjelägen, även om färjorna har olika många spår och är olika långa.
/Lars