Bilder!

Allmäna diskussioner och information
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Bilder!

Inlägg av Eke »

Hej alla, jag håller på med en hemsida för Ekebus med dokumentation och lite annat.
Denna tänkte jag lägga ut länkar till på en del forum runt om i europa för att sprida idén lite!
Tänkte även ha ett galleri med lite bilder från några träffar så att det syns tydligt att det verkligen är något som både fungerar och verkligen används.
Men det förekommer ju en hel del folk på bilderna, inga närgångna närbilder eller porträtt men många syns ändå i bild.
Frågan är, är det ok att lägga ut dessa bilder på en hemsida? Är det någon som inte vill vara med?
Det blir lite jobbigt om jag ska mejla alla personer separat för att fråga så jag tänkte att jag börjar med att fråga så här först.
Det finns inget vinstintresse för min del i detta, det mesta kan man ju faktiskt fixa till hemma själv med lite hjälp av dokumentationen.
Vad tänker och tror ni om detta?

Med vänlig hälsning
Eke
Användarvisningsbild
pcederstrand
Inlägg: 377
Blev medlem: 2012-05-09, 02:25
Ort: Stockholm

Re: Bilder!

Inlägg av pcederstrand »

Finns ju redan massor av bilder på "publika" körningar på alla fora så dessa borde vara ok att lägga ut. Du kanske ska vara aningen försiktigare med de från just internkörningar.

Men sånt som kunnat hamna på fora borde ju kunna hamna på fora ... inom samma hobby

Jag kan vidarebefordra infot till bl.a. insieder.de/forum och stummi-foren.de som jag är med
mvh /peterc
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: Bilder!

Inlägg av Eke »

Jag har fixat lite med hemsidan i kväll och lagt in lite bilder i ett galleri, jag lägger ut en länk till den här så ni kan titta.
Och dom som finns med på bilder kan ju godkänna här i tråden om det är ok att lägga ut på andra forum.
Dom som inte hör av sig kan jag ju ta kontakt med själv.

http://ekebus.se/index.html

Med Iphone kan det vara vissa saker som inte visas korrekt, ska försöka fixa till det också om jag kan!
Och är det något annat som inte är bra så säg till!



@ Peter
Stummis är jag också registrerad på, men du får gärna kommentera där när jag lagt ut det.
insieder.de, är inte det bara för märklin eller diskuterar dom annat också?

Med vänlig hälsning
Eke
Användarvisningsbild
StefanFjällemark
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
Ort: Stenungsund på Västkusten

Re: Bilder!

Inlägg av StefanFjällemark »

Really international site. Kan du alla dessa språk? Hoppas det får sin förtjänta internationella spridning.
Hälsningar från Stefan på västkusten :geek:
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Bilder!

Inlägg av LLJ »

För att det skall få intresse krävs att det finns grundinfo på alla språk, samt att det syns att sidan uppdateras ofta, om än bara med småsaker och tips.
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3549
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Bilder!

Inlägg av daniel »

Eke skrev:Och dom som finns med på bilder kan ju godkänna här i tråden om det är ok att lägga ut på andra forum.
Ok från mig!
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Bilder!

Inlägg av LLJ »

OK att finnas med på bilder.

/Lars
Användarvisningsbild
IngvarÖsterberg
Inlägg: 357
Blev medlem: 2013-02-26, 15:19
Ort: Partille

Re: Bilder!

Inlägg av IngvarÖsterberg »

OK för mig.

/Ingvar
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: Bilder!

Inlägg av Eke »

Åh, tack! Har fått ok på sms från dom andra!
Ska fixa lite till på sidan och sedan länka till den på lite olika forum för att sprida idén!

Mvh. Eke
Användarvisningsbild
z750asn
Inlägg: 166
Blev medlem: 2012-05-08, 10:29

Re: Bilder!

Inlägg av z750asn »

Kunde inte se om jag var med på någon bild men om så eller nya bilder tillkommer så har du mitt okej.
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"