Varför måste jag logga in varje dag

Allmäna diskussioner och information
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3549
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Varför måste jag logga in varje dag

Inlägg av daniel »

Jag tror inte loggarna kan ge något svar men får titta på det.

Med vänlig hälsning
Daniel
Användarvisningsbild
Bengt Samuelsson
Inlägg: 183
Blev medlem: 2012-05-09, 02:20
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Varför måste jag logga in varje dag

Inlägg av Bengt Samuelsson »

Jag kör Windows 10 och Chrome den senaste utan problem
Medlem #20 har också en hemsida med lite av varje.
Tompa
Inlägg: 2414
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: Varför måste jag logga in varje dag

Inlägg av Tompa »

Bara lite inloggningdata
Igår fungerade mobilen utan att jag behövde logga in men i morse så fick jag logga in igen. Men då hade det faktiskt fungerat i 36tim.
Dator har dock behövs loggas in varje morgon
Användarvisningsbild
RickardNordström
Inlägg: 378
Blev medlem: 2013-09-28, 23:17
Ort: Göteborg

Re: Varför måste jag logga in varje dag

Inlägg av RickardNordström »

Även jag behövde logga in idag på morgonen.
Dock ser jag inte detta som ett problem.
Allt som behövdes var att klicka på Logga in och allt är som vanligt.

Mvh Rickard
Tompa
Inlägg: 2414
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: Varför måste jag logga in varje dag

Inlägg av Tompa »

På forumets förstasida finns faktiskt längst ned en länk som tar bort forumkakorna. Jag provade den i mobilen och fick logga in på nytt vilket var väntat. Men det höll inte längre än ett dygn så rensa kakor är inte medicin nog.
Varför får jag en känsla att det är fel på tidstämplingen? Inte sessionskakan. Den dör nog som den ska utan den kaka som ska logga in mig på nytt automatiskt när sessionskakan gått ut. Autoinloggkakan är då inte giltig. Kan det vara så?
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1157
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Varför måste jag logga in varje dag

Inlägg av AlexanderEhn »

Tompa skrev: 2018-04-06, 15:08 På forumets förstasida finns faktiskt längst ned en länk som tar bort forumkakorna. Jag provade den i mobilen och fick logga in på nytt vilket var väntat. Men det höll inte längre än ett dygn så rensa kakor är inte medicin nog.
Varför får jag en känsla att det är fel på tidstämplingen? Inte sessionskakan. Den dör nog som den ska utan den kaka som ska logga in mig på nytt automatiskt när sessionskakan gått ut. Autoinloggkakan är då inte giltig. Kan det vara så?
Det här måste jag observera. Jag kan inte kakor, men har alla kakor för en viss sajt samma giltighet? Alltså oberoende av plattform?

Jag behöver logga in på telefonen igen idag vid ca 13.00. Ska se hur länge kakan i så fall är giltig.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Per Widell
Inlägg: 186
Blev medlem: 2018-03-05, 20:34

Re: Varför måste jag logga in varje dag

Inlägg av Per Widell »

AlexanderEhn skrev: 2018-04-06, 16:47
Tompa skrev: 2018-04-06, 15:08 På forumets förstasida finns faktiskt längst ned en länk som tar bort forumkakorna. Jag provade den i mobilen och fick logga in på nytt vilket var väntat. Men det höll inte längre än ett dygn så rensa kakor är inte medicin nog.
Varför får jag en känsla att det är fel på tidstämplingen? Inte sessionskakan. Den dör nog som den ska utan den kaka som ska logga in mig på nytt automatiskt när sessionskakan gått ut. Autoinloggkakan är då inte giltig. Kan det vara så?
Det här måste jag observera. Jag kan inte kakor, men har alla kakor för en viss sajt samma giltighet? Alltså oberoende av plattform?

Jag behöver logga in på telefonen igen idag vid ca 13.00. Ska se hur länge kakan i så fall är giltig.
Du kan som utvecklare välja hur länge en kakak skall gälla, då blir det oberoende av plattform.
Om du inte anger giltighetstiden är det istället din browsers inställning som styr hur länge och då är det inte längre plattformsoberoende.
Så svaret är ”beor på”.
Tompa
Inlägg: 2414
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: Varför måste jag logga in varje dag

Inlägg av Tompa »

Var tvungen logga in igen nu på morgonen så rensning av kakor hjälpte inte.
Inget stort problem som sagt. Bara irriterande och att inte förstå varför
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: Varför måste jag logga in varje dag

Inlägg av Eke »

Har missat den här tråden!
Kan informera att jag har samma problem med min iphone sedan en tid, troligtvis ungefär lika lönge som ni andra har problem!
Däremot på jobbet där jag mycket sällan är inne på forumet så behöver jag inte logga in!

Mvh. Eke
Tompa
Inlägg: 2414
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: Varför måste jag logga in varje dag

Inlägg av Tompa »

Nu har jag nog varit inloggad en vecka på mobilen utan att jag beter mig på något annat sätt.
På dator fick jag dock just nu logga in igen.
Så det verkar fungera lite längre nu och inte varje dag för mig
Skriv svar

Återgå till "Allmänt"