3R på DreamTrack 2017?

Grupp för byggare som kör 3R (Märklin) på MMM-moduler (MMM-3R-moduler).
Användarvisningsbild
StefanFjällemark
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
Ort: Stenungsund på Västkusten

3R på DreamTrack 2017?

Inlägg av StefanFjällemark »

Hej alla 3R-modulbyggare.

Jag har fått i uppgift att sondera intresset för att sätta upp en 3R-bana på DreamTrack 2017 i Växjö 30 mars -2 april. Bevara gärna i denna tråd om du kan tänka dig vara med eller inte, så får vi ett hum om intresset. Eventuella frågor om detta också i denna tråd.

Vi behöver ta ett beslut i styrelsen under hösten, så att vi kan spika programmet i god tid.

Mer om DreamTrack 2017 hittar du här
Hälsningar från Stefan på västkusten :geek:
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
Användarvisningsbild
stasv
Inlägg: 2073
Blev medlem: 2014-01-30, 09:29
Ort: Kista
Kontakt:

Re: 3R på DreamTrack 2017?

Inlägg av stasv »

Det är för min del helt klart att jag kommer att deltaga med 3R-moduler på DT 17. Mitt besök på DT 16 under en dag bekräftade det positiva jag hört under många år.
Möjligheten till 3R körning är inte många och just kombinationen med trafikspel och öppet för allmänheten som DT bjuder på är bra.

3R körningarna i Norrköping i slutet av januari och den i Eskilstuna i slutet av april är kopplade till museernas öppettider. Och utan intern körning i egentlig mening.

Dags att planera resan från Kista med andra ord.
----------------------------------------------------------
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
StaffanWiman
Inlägg: 785
Blev medlem: 2012-05-09, 02:18

Re: 3R på DreamTrack 2017?

Inlägg av StaffanWiman »

Vet inte vad "rena 3R-are" tycker, men som tillfällighetstreerrare tycker jag att det är trevligast om banorna kan sitta ihop, helst med 3R som en större bibana. En separat 3R-bana brukar tyvärr inte bli så rolig. (På modellmässan i Älvsjö sist var det dock helt ok.)
Jag håller på att bygga en övergångsstation (?) mellan systemen. (vet inte riktigt om jag vågar säga det, för jag uppfattar mig själv som en mycket dålig byggare.)

Staffan
Användarvisningsbild
PerOlofPettersson
Inlägg: 93
Blev medlem: 2016-03-06, 16:43
Ort: Trelleborg

Re: 3R på DreamTrack 2017?

Inlägg av PerOlofPettersson »

Jag håller också på med station Pelleborg, som skall kunna hantera båda systemen. Detaljer om stationen finns på forumet. Vet inte om jag har den klar till DT17, det är lite att göra på den och den har växt. Så nu är den på ca 10 moduler.
Mvh

Per-Olof

Medlem i Merg nr M2857
Också medlem i Lundarallarna
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: 3R på DreamTrack 2017?

Inlägg av daniel »

Nya, otestade moduler är välkomna i mån av plats, medan moduler som sitter centralt bör ha varit med på modulträff tidigare, alternativt ha blivit kontrollerad av en erfaren byggare. Men det har funnits 2/3R-moduler på tidigare träffar och ibland har vi kört med en strömlös linjemodul mellan 2R och 3R.

Men i slutändan är det banläggarna som avgör hur det blir, bl a beroende på tillgången på moduler.

Med vänlig hälsning
Daniel
Användarvisningsbild
PerOlofPettersson
Inlägg: 93
Blev medlem: 2016-03-06, 16:43
Ort: Trelleborg

Re: 3R på DreamTrack 2017?

Inlägg av PerOlofPettersson »

Givetvis måste de vara testade, kan ju inte komma med helt oprövade moduler på en stor träff. Tror inte att mina blir klara, det blev ett rätt stort projekt när jag satte igång. Har tillgång till andra moduler att testa med. Vi är 4 som har en lokal tillsammans och alla har moduler på gång.
Mvh

Per-Olof

Medlem i Merg nr M2857
Också medlem i Lundarallarna
Nicke
Inlägg: 832
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11

Re: 3R på DreamTrack 2017?

Inlägg av Nicke »

Jag har varit lite osäker på om jag kan då, men nu ser det ganska ljust ut så jag anmäler mitt intresse
LasseHerneklint
Inlägg: 148
Blev medlem: 2012-05-25, 00:57

Re: 3R på DreamTrack 2017?

Inlägg av LasseHerneklint »

Skulle vara kul att köra på DreamTrack, så anmäler intresse för att delta med våra 3R-moduler.
LarsRobert
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: 3R på DreamTrack 2017?

Inlägg av LarsRobert »

Även jag vill anmäla mitt intresse att delta med några 3R-moduler.
Användarvisningsbild
LarsN
Inlägg: 211
Blev medlem: 2012-07-13, 01:44
Ort: Norrköping

Re: 3R på DreamTrack 2017?

Inlägg av LarsN »

Hej

Vi behöver fler som anmäler 3R moduler till DT17.
Det vore kul om vi åtminstone kunde få ihop 100 meter 3R bana.
Stationer och mötes spår kan det vara brist på.

//Lasse
Skriv svar

Återgå till "MMM 3R"