Hur skall jag bygga?

Grupp för byggare som kör 3R (Märklin) på MMM-moduler (MMM-3R-moduler).
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Kontakt:

Re: Hur skall jag bygga?

#11 Inlägg av AlexanderEhn » 2020-04-16, 10:04

Simon Johannesson skrev:
2020-04-15, 22:52
AlexanderEhn skrev:
2020-04-15, 14:12
Simon Johannesson skrev:
2020-04-14, 18:11
Nja, jag har bara målat över lite ovidkommande info på spårplanen, om det är det du menar? Det mesta skall behållas och se ut som tidigare.
Ja, de gröna övermålade spåren i mitten nederkant tänkte jag på.
Aha. De spåren har aldrig funnits i verkligheten, bara i Anyrail. Tanken var att Skånska Cement skulle ligga där, men det fungerade inte rent praktiskt. Nu finns det dock ett stickspår med vändspår framför stationen där Skånska Cement ändå placerades, men jag är osäker på hur jag skall hantera denna del framöver. Spara eller bygga över? Tanken har funnits att låta rälsen vara kvar, men se lite övergivna och överväxta ut och med en sliten gammal byggnad därvid.
Jaha, jag förstår. Men var står det röda huset på den här bilden?!

Bild
Bygger Långenäs Långa & Långenäs Korta i N-RE. Byggtråd här!
Kalhyggena byggs tillsammans med pappa, byggtråd här!

Användarvisningsbild
Simon Johannesson
Kontakt:

Re: Hur skall jag bygga?

#12 Inlägg av Simon Johannesson » 2020-04-19, 19:53

AlexanderEhn skrev:
2020-04-16, 10:04
Simon Johannesson skrev:
2020-04-15, 22:52
AlexanderEhn skrev:
2020-04-15, 14:12
Simon Johannesson skrev:
2020-04-14, 18:11
Nja, jag har bara målat över lite ovidkommande info på spårplanen, om det är det du menar? Det mesta skall behållas och se ut som tidigare.
Ja, de gröna övermålade spåren i mitten nederkant tänkte jag på.
Aha. De spåren har aldrig funnits i verkligheten, bara i Anyrail. Tanken var att Skånska Cement skulle ligga där, men det fungerade inte rent praktiskt. Nu finns det dock ett stickspår med vändspår framför stationen där Skånska Cement ändå placerades, men jag är osäker på hur jag skall hantera denna del framöver. Spara eller bygga över? Tanken har funnits att låta rälsen vara kvar, men se lite övergivna och överväxta ut och med en sliten gammal byggnad därvid.
Jaha, jag förstår. Men var står det röda huset på den här bilden?!

Bild
Den röda byggnaden till höger i bild är "Skånska Cement". Den kommer vara med framöver, men "skicket" vet jag inte än. Hårt vädrad och övergiven eller lagom vädrad och fortfarande i bruk? Snart drar jag igång en byggtråd om projektet.
Vänliga hälsningar,
Simon

Skriv svar

Återgå till "MMM 3R"