Re: Trafikspelstrend
Postat: 2018-12-10, 21:47
Hallå
Som svar på Mickes frågeställning vill jag säga att jag är rätt säker på att fördelningen mellan Publika träffar kontra Trafikspelsträffar är den samma som innan.
Dock har träffarna blivit flera på båda sidor med skillnaden att Trafikspelsträffarna har blivit mer hardcore och på så vis knuffat ut mig ur gemenskapen.
Man tar tid från den fria körningen eller tar bort den fria körningen helt eller placerar den på obekväm arbetstid. Att vi blivit fler som håller på med moduler och modulträffar råder det inga tvivel om. Det har också blivit fler som arrangerar träffar. Av vem och var träffen arrangeras påverkar oss alla olika huruvida vi kan eller vill deltaga. Jag sitter med familj och 2 företag utöver mitt vanliga jobb. Timmeleträffen har funkat för mig geografiskt och tidsmässigt. Deltagarna som varit med har varit de bästa kamraterna man kan tänka sig. Jag är inte riktigt där än då jag kan flänga land och rike runt som pensionär med utflugna barn. Så att rabbla upp en lista med träffar kors och tvärs i Norden håller inte som argument för mig.
Jag hoppas djupt innerligt att de personer som idag arrangerar träffar lämnar lite utrymme i almanackan och kan kompromissa och göra trafikspelen lite mindre hardcore så vi också kan få ta del av den stora och fantastiska gemenskapen och de större modulbanorna. Jag har stor respekt för dem som gillar trafikspel och förstår allvaret men hoppas man kan kompromissa för att hitta en bra balans. Jag känner precis som Micke att brytpunkten är nära. Jag har rätt nyligen börjat tänka i banorna kring en välbyggd mindre hemmabana i modulform längs väggarna istället. Jag gråter mig förtvivlad när jag tänker på det. Jag tror att många med mig vet vad modulträffarna betyder för oss. Oavsett om det bara är en träff per år så är det i alla fall höjdpunkten på året för mig.
Det var min input i ämnet.
Mvh Rickard
Som svar på Mickes frågeställning vill jag säga att jag är rätt säker på att fördelningen mellan Publika träffar kontra Trafikspelsträffar är den samma som innan.
Dock har träffarna blivit flera på båda sidor med skillnaden att Trafikspelsträffarna har blivit mer hardcore och på så vis knuffat ut mig ur gemenskapen.
Man tar tid från den fria körningen eller tar bort den fria körningen helt eller placerar den på obekväm arbetstid. Att vi blivit fler som håller på med moduler och modulträffar råder det inga tvivel om. Det har också blivit fler som arrangerar träffar. Av vem och var träffen arrangeras påverkar oss alla olika huruvida vi kan eller vill deltaga. Jag sitter med familj och 2 företag utöver mitt vanliga jobb. Timmeleträffen har funkat för mig geografiskt och tidsmässigt. Deltagarna som varit med har varit de bästa kamraterna man kan tänka sig. Jag är inte riktigt där än då jag kan flänga land och rike runt som pensionär med utflugna barn. Så att rabbla upp en lista med träffar kors och tvärs i Norden håller inte som argument för mig.
Jag hoppas djupt innerligt att de personer som idag arrangerar träffar lämnar lite utrymme i almanackan och kan kompromissa och göra trafikspelen lite mindre hardcore så vi också kan få ta del av den stora och fantastiska gemenskapen och de större modulbanorna. Jag har stor respekt för dem som gillar trafikspel och förstår allvaret men hoppas man kan kompromissa för att hitta en bra balans. Jag känner precis som Micke att brytpunkten är nära. Jag har rätt nyligen börjat tänka i banorna kring en välbyggd mindre hemmabana i modulform längs väggarna istället. Jag gråter mig förtvivlad när jag tänker på det. Jag tror att många med mig vet vad modulträffarna betyder för oss. Oavsett om det bara är en träff per år så är det i alla fall höjdpunkten på året för mig.
Det var min input i ämnet.
Mvh Rickard