Anledning till att jag böjde utdragsspåret var för att inte få det precis vid plattformskanten.Qrt skrev: Då projektet för mig är något virtuellt, jag inte störs av bilutrymmen eller sådant, så svarar jag bara på vad jag ser i skissen.
Då ser jag
- att skarvarna ligger "rätt".
- att Lars har värnat driftsäkerheten och motstått förslaget att bygga ihop växlarna utan mellanskena.
- att till vänster om centrumdelen består möjligheten att välja vilken av de två delarna eller båda som ska användas.
- att den möjligheten nu är bortritad för de båda högra delarna i och med att utdragsspåret har fått en kurva uppåt.
Därigenom försvinner möjligheten att byta plats på modulerna och ge pendeltågsstationen ett tredje spår med in och utfart. (Jag hoppas jag uttrycker mig begripligt).
/Curt
Varianten att byta plats på de två högra sektionerna har jag inte tänkt på. Om man drar utdragsspåret rakt och ända fram till högerkanten så går det.
Att samtidigt få ett extra plattformsspår är både bra och dåligt. Om det står ett tåg där så blockerar man hela terminaldelen. Men samtidigt kan man merutnyttja spåret.
Var det detta du menade Curt?
/Lars