Funderingar kring modulbiblioteket

Allmänt om H0
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Funderingar kring modulbiblioteket

Inlägg av LLJ »

kasoe skrev: Tidigare är det sagt att "alla har PP" och det är önskvärt att "alla ritar upp i PP och lägger in sin egen modul" och det finns (fanns?) en instruktion för hur man kunde göra. Det var väl avsett för alla?
PowerPoint är inget gratisprogram, så det är inte säkert att alla har det, även om det är fler än de som har ett CAD program.
Dessutom finns olika versioner av PP, som inte är bakåtkompatibla (vilket vi har fått erfara).

Och det här att på något sätt markera hur spåret vid gaveln ser ut? Verkar ha fallit bort i diskussionen men minst lika viktigt att få med på modulritningarna anser jag.

/Lars
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 957
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: Funderingar kring modulbiblioteket

Inlägg av kasoe »

Nej, jag har inte sagt att PP är gratis, vill minnas vi resonerade så att "alla har troligen tillgång till PP någonstans...". Exakt hur orden föll minns jag självklart inte men andemeningen var den...

Samma som för 0-16.5, Linjeblockering, arundino m.m. kanske det bör diskuteras i mindre grupp ("SIG"?) och sen komma med ett förslag till oss andra att ta ställning till?

Jag kanske har misstolkat syftet med hela diskussionen, något jag starkt misstänker efter AndersS inlägg... Så jag släpper frågan vidare, jag kör i N och då berörs jag inte och därmed har jag ingen åsikt kvar att ge angående "gavelspår"...

/Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Användarvisningsbild
z750asn
Inlägg: 166
Blev medlem: 2012-05-08, 10:29

Re: Funderingar kring modulbiblioteket

Inlägg av z750asn »

Och därmed var urspårningen total.

Får nog kalla in ångkranen för att reda ut detta. :D :D :D
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Funderingar kring modulbiblioteket

Inlägg av LLJ »

För att återgå till ursprungsfrågan:

Finns det något intresse att byta till AutoCAD format på modulritningarna (och lokalritningarna) ihuvudtaget?
Och jag har inte fått någon som helst feedback på att man på förslaget om att man på modulritningen skall kunna se vilket typ av skarv den har.

/Lars
Användarvisningsbild
jhjelm
Inlägg: 983
Blev medlem: 2012-05-08, 10:29
Ort: Timmele

Re: Funderingar kring modulbiblioteket

Inlägg av jhjelm »

Gör ett testbibliotek med 2st moduler så får jag prova.

I vegby hade alla moduler KiK så det är nog ett övergående problem.

Med vänlig hälsning, Jonas
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Funderingar kring modulbiblioteket

Inlägg av LLJ »

Inte övertygad om att det är ett övergående problem, även om det vore bra.
Inte så säkert att de med gamla MMM moduler bygger om dem med KiK. Att man bygger KiK på nya moduler anser jag vara självklart.

/Lars
Skriv svar

Återgå till "Allmänt H0"