Färsk "cabride" från en FREMO träff

Allmänt om H0
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Färsk "cabride" från en FREMO träff

Inlägg av LLJ »

Här en cabride från danska Onsild.
Många fina moduler.

/Lars
SethSwede
Inlägg: 577
Blev medlem: 2014-01-18, 10:09

Re: Färsk "cabride" från en FREMO träff

Inlägg av SethSwede »

Tack. Snyggt filmat
Användarvisningsbild
IngvarÖsterberg
Inlägg: 357
Blev medlem: 2013-02-26, 15:19
Ort: Partille

Re: Färsk "cabride" från en FREMO träff

Inlägg av IngvarÖsterberg »

Och du. Vilka moduler! Är alla(många) FREMO-moduler så breda? Och djupa?
Där fanns ju flera filmer och bilder.
Arne Ivan
Inlägg: 403
Blev medlem: 2014-01-26, 22:10

Re: Färsk "cabride" från en FREMO träff

Inlägg av Arne Ivan »

Underbart.. jag fastnade på Youtube, igen.. Jag skulle ju bygga modul ju. :)
Nu går jag och löder sköldpaddskablar.
Arne Lindgren (Det fanns redan en Arne L så jag bytte inloggningsnamn)

MMModulare. H0 och H0e.
Bålsta När jurårn började kalla sig stockholms stolthet bytte jag län
ErikKuiper
Inlägg: 1237
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Färsk "cabride" från en FREMO träff

Inlägg av ErikKuiper »

IngvarÖsterberg skrev:Och du. Vilka moduler! Är alla(många) FREMO-moduler så breda? Och djupa
Vid gavel är normalbredd 50 cm. Bredare är tillåtet, men mycket ovanligt.
Användarvisningsbild
IngvarÖsterberg
Inlägg: 357
Blev medlem: 2013-02-26, 15:19
Ort: Partille

Re: Färsk "cabride" från en FREMO träff

Inlägg av IngvarÖsterberg »

Jo Erik.
Gavelbredden ja, men visst var många moduler, speciellt vi stationerna, mycket
bredare än 50 cm.
Om inte kameran förvanskar perspektiven (kort brännvidd).
Däremot som jag sa förut, höjdnivåerna imponerande djupa.
SethSwede
Inlägg: 577
Blev medlem: 2014-01-18, 10:09

Re: Färsk "cabride" från en FREMO träff

Inlägg av SethSwede »

IngvarÖsterberg skrev: Är alla(många) FREMO-moduler så breda? Och djupa?
.
Hej
FREMO moduler bruka vara 500 djupa med spåret i mitten. Om du vill ha mer landskap kräver det en bredare modul som du ser på videon. Enormt snyggt! Men, om utrymmet inte räcker till är varför jag gillar båda FREMO och MMM spårläge.landskap och annat är varför jag gillar båda spåret 140 från framkant och spåret 250 från framkant. Båda standarder ger olycka möjligheter. Se J.Gissbergs och mina moduler med stadsdel. En modul som är 140 från framkant har mycket plats att bygga 140 + 340 . Men spåret i mitten ger andra möjligheter. Moduler med stadsdel behöver inte vara svår hanterliga.
image.jpeg
image.jpeg (218.45 KiB) Visad 4235 gånger
Användarvisningsbild
IngvarÖsterberg
Inlägg: 357
Blev medlem: 2013-02-26, 15:19
Ort: Partille

Re: Färsk "cabride" från en FREMO träff

Inlägg av IngvarÖsterberg »

OK!
Tack för svar.

Ingvar

PS. Den på bilden var snygg också. DS. :D
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Färsk "cabride" från en FREMO träff

Inlägg av LLJ »

IngvarÖsterberg skrev:Och du. Vilka moduler! Är alla(många) FREMO-moduler så breda? Och djupa?
Där fanns ju flera filmer och bilder.
På stationer, särskilt större, kan det förekomma att man har påhängsmoduler på sidan om de vanliga modulerna.
Bilden nedan visar stationen Rotenburg, c:a 16 m lång och med kontaktledning ;)
rotenburg.jpg
rotenburg.jpg (108.44 KiB) Visad 4217 gånger
/Lars
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: Färsk "cabride" från en FREMO träff

Inlägg av Eke »

Tycker precis som Seth, MMM och Fremo kompletterar varandra fantastiskt bra!
Stationer, industrier och lastplatser byggs med fördel med MMM:s förskjutna spårläge medans linjemoduler är mer praktiska med Fremos centrerade spår i kurvorna när det ska planeras och byggas bana! Men även landskapet kan ibland vinna på att ha MMM:s spårläge närmare kanten!
I ModulSyd byggs många MMM-moduler med 500 mm bredd i stället för 480 mm, passar bättre till Ivarbenen samt harmonierar bättre mot Fremo om man vill bygga en övergångsmodul Fremo-MMM!

Mvh. Eke
Skriv svar

Återgå till "Allmänt H0"