Svenska hembyggen i N-skala till salu

N-skale-moduler enligt Fremo:s N-RE-standard enligt europeisk förebild

Moderator: AndersB

Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 957
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Svenska hembyggen i N-skala till salu

Inlägg av kasoe »

Hej alla,

En lite tråkig nyhet som kanske kan ge något gott med sig... En entusiast här i Jönköpingstrakten som har byggt en hel rad modeller i N-skala med svensk förebild har lämnat oss men efterlämnat en hög med svenska N-skalemodeller. Av det fabriksbyggda finns Du2, RC (Sliten), Arnolds Ga, K24 och perspnvagnar (1910-talare, en brun och en blå) samt Fleischmanns personvagnar.
Sen finns en lång rad hembyggen av vagnar från 1800-tal till 1960, en del är riktigt bra och en del drar åt "gladbyggen", en Of kan nämnas, en Da finns också (kåpa utan driv...).

Jag har kikat på allt och det finns massor med godis men familjen vill försöka sälja på egen hand, en del är bättre än annat men mycket är skapligt bra.

Jag har lovat familjen att lägga ut deras kontaktinformation så de som är sugna kan kontakta dom, jag har tyvärr inga bilder men kontakta fimljen så löser de säkert det.

Ni kan nå dom på E-post: martinhillenborg@hotmail.com

Hoppas att Rolfs modeller hittar bra hem där de får komma till användning och synas på diverse N-skaleanläggningar ute i landet!

Hälsar,
Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Användarvisningsbild
JanFrelin
Inlägg: 602
Blev medlem: 2013-01-07, 00:20
Ort: Vällingby

Re: Svenska hembyggen i N-skala till salu

Inlägg av JanFrelin »

Tipsa dem om Tradera.
FREMO H0-RE, svensk epok IIIb samt Proto 87 Svensk epok II, UWHJ och Inlandsbanan
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 957
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: Svenska hembyggen i N-skala till salu

Inlägg av kasoe »

De känner till Tradera, jag rekommenderade dom att köra ut allt den vägen istället för som "klump" på Blocket som var deras första ide. Jag slängde ut en blänkare här om någon vill göra upp i förväg innan Tradera.

Hade en kund inne i butiken och han snodde på kort tid åt sig en låda med 10 vagnar som han ville ha... Vad som hände vet jag inte, jag hade inte mandat att sälja dom. Hoppas de gjorde upp och att det är löst...

Hälsar,
Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Skriv svar

Återgå till "N-RE"