Körpulpet som i riktigt lok?

Boostrar, dekodrar, signaler, m.m. Montering av dekodrar i lok. Datorprogram och programmering.
Användarvisningsbild
Mikael Pettersson
Inlägg: 245
Blev medlem: 2014-01-17, 16:11
Kontakt:

Re: Körpulpet som i riktigt lok?

Inlägg av Mikael Pettersson »

Hej
LlJ
Tack för informationen☺.Tanken var att köra med raildrivern som ett ricktigt lok men efter din bra info så får det projecktet läggas på is.
Nässjö Järnvägsmusem www.lokstallet.se
NJ-Modell Facebook grupp
www.hoglandstag.se
Skånska N www.Nskalaskane.se
MMM 2R, Rhb H0e, Radiostyrda tåg
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Körpulpet som i riktigt lok?

Inlägg av daniel »

IngvarFransson skrev: 2018-12-02, 18:57 Har också en Raildriver i min ägo. Har funderat på att avyttra den, men när jag nyligen upptäckte att jmri.org skriver om den som användbar throttle så tvekar jag.
http://jmri.org/help/en/html/hardware/r ... ndex.shtml
Hemma har jag JMRI på en Raspberry Pi med Pi-SPROG One. Misstänker att det skulle fordra en hel del arbete för att få den att funka som jag vill. Det kan liksom bli ett nytt bara påbörjat projekt.
Så Daniel, om du är intresserad av att testa den och utveckla användningen av den i JMRI, så kan du få låna den.
Tack för erbjudandet. Just nu har jag dock inte riktigt tid för det. Har en del andra projekt, bl a för JMRI.
Nicke
Inlägg: 832
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11

Re: Körpulpet som i riktigt lok?

Inlägg av Nicke »

Det är förvissa inte en fysisk miljö, men att köra med Z21-appen i en padda eller tablet, med kameralok som visar bilden i hyttens fönster och med reglage som man kan dra och vrida i på skärmen ger en ganska häftig upplevelse.
Dessutom kan man ju byta interiör mellan några olika el/diesel/ånglok.
(Tyvärr har dock mitt kameralok gått sönder :( )
Skriv svar

Återgå till "El, elektronik och programvara"