Är det dax än?

Lokalgrupp som ordnar träffar i Östergötland.
Ivan
Inlägg: 43
Blev medlem: 2012-05-09, 02:22

Är det dax än?

Inlägg av Ivan »

Host, Host!!!

Ursäkta, men dammet och spindelväven ligger i drivor :lol:


Mycket händer i modulväg och många träffar är det. En hel del byggträffar och annat läser man om, men i de nordligare regionerna av Östergötland har en lugn stillhet infunnit sig :geek:

När nu en del befinner sig på Fremoträff, och resten önskar att vi var där kan man kanske locka lite folk till en träff?? :ugeek:

BerraF har buffat lite på mig och undrat när det är dax för träff och vad som ska bli av Östgötatrafiken och den frågan kan väl komma ut här oxå! Träffas vi för ofta :roll: eller för sällan 8-) . Behöver vi några teman att träffas kring, eller ett gemensamt projekt. Lite tankar kan vi väl komma upp med! :idea:

Tid och plats lämnar jag öppet och låter önskemålen styra! Dock kan jag inte låta bli att tycka själv:

Udda helger i mitten av september eller därefter passar mig. Vet inte om Marcus Horn (Linköping) fortfarande har tillgång till sin fina lokal, men jag tar gärna och åker dit för samvaro, kaffe, snack och bygge!

/Ivan (aka Magnus)
Användarvisningsbild
berraf
Inlägg: 67
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11

Re: Är det dax än?

Inlägg av berraf »

Jag är med på tåget även om jag nu är emigrerad till norra Småland :)
Att åka till Linkeboda passar mig perfekt.

Önskar mig en uppstart med en workshopdag där vi tillsammans gör något vi alla har nytta av: tallar av eltråd!
Och byggsättet lämpar sig dessutom i skala Z upp till H0.

Under tiden kan vi samtala om hur vi går vidare med Östgötatrafiken.
MarcusHorn
Inlägg: 44
Blev medlem: 2012-05-09, 02:14

Re: Är det dax än?

Inlägg av MarcusHorn »

Träd kan man ju inte få för många av på en modelljärnväg, så trädbyggeri låter intressant!
Lokalen finns fortfarande kvar, bara att bestämma tid och boka. Jag sprang ut en sväng nu och kollade, det är tomt på bokningslistan hela sept, okt, nov och dec. 15:e september är ju ganska mitt i september och råkar vara lördagen en udda vecka, funkar det?
AndersB
Inlägg: 454
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Är det dax än?

Inlägg av AndersB »

Hej
Hur gick det med Vimmerby den 9:e september. Tar ni chansen att synas?
mvh/anders
StaffanWiman
Inlägg: 785
Blev medlem: 2012-05-09, 02:18

Re: Är det dax än?

Inlägg av StaffanWiman »

Mycket roligt att Östgötatrafiken verkar ha återuppstått!
Jag är naturligtvis intresserad.
Tyvärr kan jag absolut inte den 15:e september och troligen inte heller den 22:a.

Staffan
Ivan
Inlägg: 43
Blev medlem: 2012-05-09, 02:22

Re: Är det dax än?

Inlägg av Ivan »

Jaha, så var det nytt schema på jobbet och sambon bokade en resa till Ullared. Jag jobbar 15-16 sept. och Sambon åker till Ullared den 22:a. 6-7 oktober är nästa öppna helg där jag har möjlighet. Hur ser det ut för er andra??
MarcusHorn
Inlägg: 44
Blev medlem: 2012-05-09, 02:14

Re: Är det dax än?

Inlägg av MarcusHorn »

Men Ullared är väl inte viktigare än Linköping?? ;)
Än så länge är 6:e oktober obokad i min kalender, 7:e är jag troligtvis upptagen från 15:00 och framåt.
StaffanWiman
Inlägg: 785
Blev medlem: 2012-05-09, 02:18

Re: Är det dax än?

Inlägg av StaffanWiman »

6-7 oktober är väl den stora tågkrockhelgen! Då är det modulkörning i både Gävle och Kolding...
Det är med andra ord inte lätt att hitta en tid som passar alla.
Staffan
Användarvisningsbild
LarsN
Inlägg: 211
Blev medlem: 2012-07-13, 01:44
Ort: Norrköping

Re: Är det dax än?

Inlägg av LarsN »

Den här tråden verkar lite dammig, men här är en till som är intresserad.

Mvh/Lasse
Mvh/Lasse
Vagnsta, Dundret mm.
StaffanWiman
Inlägg: 785
Blev medlem: 2012-05-09, 02:18

Re: Är det dax än?

Inlägg av StaffanWiman »

Det optimala skulle ju vara om några i Östergötland kunde träffas lite regelbundet och bygga något som har med hobbyn att göra. Antingen i någon lokal eller hemma hos varandra.

Staffan
Skriv svar

Återgå till "Östgötatrafiken"