Fraktkort och stationsbeskrivning N-RE

Diskussion kring europeiskt trafikspel. Hur genomför man ett trafikspel? Vagnskort, fraktsedlar, tidtabeller, m.m.

Moderator: FreddePettersson

Användarvisningsbild
PerRosqvist
Inlägg: 38
Blev medlem: 2012-09-01, 23:50

Fraktkort och stationsbeskrivning N-RE

Inlägg av PerRosqvist »

Hittade denna mall i gamla forumet då jag var på jakt efter mallar till vagns och fraktkort. Används denna eller är den ersatt av något som jag inte har hittat eller gör man "som man vill" ;)
Tycker att den verkar bra men måste nog rensas lite.
AndersB
Inlägg: 454
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Fraktkort och stationsbeskrivning N-RE

Inlägg av AndersB »

PerRosqvist skrev:Hittade denna mall i gamla forumet då jag var på jakt efter mallar till vagns och fraktkort. Används denna eller är den ersatt av något som jag inte har hittat eller gör man "som man vill" ;)
Tycker att den verkar bra men måste nog rensas lite.
Om fraktkorten blir på svenska så är det senaste varianten. Blir dom på danska så är den något äldre.
För stationsbeskrining och för fraktkort så är den varianten som använts för de senaste körningarna.

Vad är det som skulle behöva rensas?

För lokkort och vagnskort så finns diverse excel/openoffice-ark som stöder framtagningen. Kolla bara att det är för N-RE. H0 har dubbelt så stora kort (naturligtvis :D ).
SkånskaN har en webapplikation som gör det enkelt att skapa lok och vagnskort. Har inför körningar skickat ut en instruktion till berörda för hur man kommer åt den som icke skånskaN-medlem. Ska leta upp den och skicka över till dig. Andra som vill ha den kan hojta.

mvh/anders
Användarvisningsbild
PerRosqvist
Inlägg: 38
Blev medlem: 2012-09-01, 23:50

Re: Fraktkort och stationsbeskrivning N-RE

Inlägg av PerRosqvist »

Att jag tycker den måste rensas beror på att den filen jag får upp är redan ifylld med danska. Var hittar jag en nyare, snyggare , svensk version? :)
Lat som jag ibland är passar jag på att fråga vart jag hittar mallar till N-RE vagnskort?
AndersB
Inlägg: 454
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Fraktkort och stationsbeskrivning N-RE

Inlägg av AndersB »

PerRosqvist skrev:Att jag tycker den måste rensas beror på att den filen jag får upp är redan ifylld med danska. Var hittar jag en nyare, snyggare , svensk version? :)
Lat som jag ibland är passar jag på att fråga vart jag hittar mallar till N-RE vagnskort?
OK, den filen som refererades i den andra tråden är nog ifylld med min svenska station Klågerup som exempel. Har nog en version någonstans oifylld.
Men - förstasidan är bara instruktioner - dessa är på danska. Vill någon översätta så gör så. Men annars så skall inget ändras för din station.

I andra fliken skall persontågsspåren beskrivas.
I tredje fliken skall godstrafiken beskrivas.
Den fjärde fliken "Print" - där skall du bara byta bild till en bild av din egen station. Övriga data kommer från flikarna med person resp. godstrafik. Denna flik kan sedan printas ut som din stationsbeskrivning.

Efterföljande flikar är fraktkort. Dessa skapas genom att du trycker på knappen på först fliken (instruktionsfliken).
Fraktkorten genereras du efter hur du har beskrivit godstrafiken under flik "Godstrafik".
Fraktkorten som genereras är den uppsättning du behöver för din station under en trafikvecka - markerade 1-5 för veckodagar.

Alla sidor som skall med på en körning (stationsbeskrivning + fraktkort) är på svenska - om jag inte missat något.

mvh/anders
AndersB
Inlägg: 454
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Fraktkort och stationsbeskrivning N-RE

Inlägg av AndersB »

PerRosqvist skrev: Lat som jag ibland är passar jag på att fråga vart jag hittar mallar till N-RE vagnskort?
Har ingen riktig koll på var de olika finns. Finns ingen "officell".
Tror de flesta har använt skånskaNs webbapplikation de senaste åren.
mvh/anders
Användarvisningsbild
PerRosqvist
Inlägg: 38
Blev medlem: 2012-09-01, 23:50

Re: Fraktkort och stationsbeskrivning N-RE

Inlägg av PerRosqvist »

Tror de flesta har använt skånskaNs webbapplikation de senaste åren.
finns den "på insidan"? Alltså, måste jag logga in på skånskaN för att komma åt den?
AndersB
Inlägg: 454
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Fraktkort och stationsbeskrivning N-RE

Inlägg av AndersB »

PerRosqvist skrev:
Tror de flesta har använt skånskaNs webbapplikation de senaste åren.
finns den "på insidan"? Alltså, måste jag logga in på skånskaN för att komma åt den?
Japp, är man inloggad på sidan så dyker den upp.
Men det finns som sagt en "smitväg" och jag ska skicka en instruktion så fort jag hittar den.
mvh/anders
Skriv svar

Återgå till "Trafik Europa"