Nästa trafikspel - PERSONTÅG!

Diskussion kring europeiskt trafikspel. Hur genomför man ett trafikspel? Vagnskort, fraktsedlar, tidtabeller, m.m.

Moderator: FreddePettersson

Qrt
Inlägg: 465
Blev medlem: 2014-01-16, 18:07
Ort: Stockholm

Re: Nästa trafikspel - PERSONTÅG!

Inlägg av Qrt »

På jakt efter en rysk sovvagn (Stockholm-MOCKBA) kom jag in i följande tråd.
http://www.jvmv2.se/forum/index.php?id=13703
Intressant internationell tågsammanställning: blandat ryskt, svenskt och danskt i ett mycket kort persontåg.
/Curt
---------------------------------------------------------------------------------------
Br80 Roco - startsatslok som rangerlok
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: Nästa trafikspel - PERSONTÅG!

Inlägg av Eke »

Snyggt! Ser nästan ut som det tåget jag brukar köra på träffarna! Får nog införskaffa en dansk vagn också! :-)

Mvh. Eke
Niklas
Inlägg: 165
Blev medlem: 2014-03-05, 16:13

Re: Nästa trafikspel - PERSONTÅG!

Inlägg av Niklas »

Ang. Kalmar åkte jag under slutet av 70 till mitten / slutet av 80-talet direktvagn Stockholm - Kalmar. Vagnen var alltid sist i tåget från Stockholm och kopplades av i Alvesta där den vart först i tåget till Kalmar. Stor del av gångerna jag åkte drogs tåget Alvesta - Kalmar av D-burk av något slag. Senare under 80-talet förstärktes linjen till Kalmar och Rc lok vart dragare. I Kalmar bodde vi i Smedby straxt efter trekanten, man kunde höra om det var D-burk eller Rc som kom på slutet. Vagnarna vad jag mins var 60-talare och vi hade kupé plats, på slutet kanske det var en 80-talare. Vid 21 tiden på kvällarna gick bommarna ner och då var det dax att kolla på sista tåget innan lägg dax. Det var gods och Volvo-tåget från Kalmar, detta drogs av mult D-burk och bestod av containervagnar av dåtida snitt. Containrarna var märkta Volvo och kanske någon enstaka gång var de Cesam.

Bild
Fram för moderna tåg på Svenska spår!
Trafik / säkerhetschef på SCS Transport samt förare av modelltåg och radiostyrda lastbilar i 1/87.
Skriv svar

Återgå till "Trafik Europa"