Lack på sprayburk

Byggen och tips kring bygge av lok och vagnar. Målning, vädring och dekaler. Underhåll och felsökning av lok.
Användarvisningsbild
JanFrelin
Inlägg: 602
Blev medlem: 2013-01-07, 00:20
Ort: Vällingby

Re: Lack på sprayburk

Inlägg av JanFrelin »

hakang skrev: 2017-06-28, 10:03 Och tar man steget till spruta kan jag tipsa om Oceanlack, finns hos Panduro.

Har du jämfört med Vallejo?
FREMO H0-RE, svensk epok IIIb samt Proto 87 Svensk epok II, UWHJ och Inlandsbanan
Användarvisningsbild
hakang
Inlägg: 194
Blev medlem: 2012-05-09, 02:21
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Lack på sprayburk

Inlägg av hakang »

Nä, jag har inte testat Vallejos klarlacker. Deras färger har jag testat med oftast helt ok resultat. En massiv fördel med Oceanlack är priset, det kan dessutom spädas rätt brutal utan att egenskaperna förändras. Annars är min favorit Testors Dullcote, lättsprejat och bra glans (brist på - matthet). Men dyrt och numer svårt att få tag på.
Användarvisningsbild
JanFrelin
Inlägg: 602
Blev medlem: 2013-01-07, 00:20
Ort: Vällingby

Re: Lack på sprayburk

Inlägg av JanFrelin »

hakang skrev: 2017-06-28, 20:29 En massiv fördel med Oceanlack är priset, det kan dessutom spädas rätt brutal utan att egenskaperna förändras.
Låter som det är värt att pröva mao.
FREMO H0-RE, svensk epok IIIb samt Proto 87 Svensk epok II, UWHJ och Inlandsbanan
Användarvisningsbild
Bo Andersson
Inlägg: 361
Blev medlem: 2014-07-21, 20:08
Ort: Malmö

Re: Lack på sprayburk

Inlägg av Bo Andersson »

MikaelB

Jag tipsade dig om denna lack Hagmans matt klarlack på Mekonomen, då du sökte lack på sprayburk.

Hagmans produkter är av bra kvalité av egen erfarenhet.

Själv har jag kvar några flaskor av märket Dupli-Color inköpta på Bauhaus.
Numer tycks det vara rent uppslukat med Dupli-Colors sortimet av klarlack ( Vattenbaserad ) i landet, och definitivt på Bauhaus.
Däremot säljs det i de Tyska Bauhaus butikerna.

Har även provat Oceanlack ifrån Panduro, vad jag kommer ihåg så var det si och så, men det var väldigt länge sedan så minnet det sviker.
Användarvisningsbild
MikaelB
Inlägg: 436
Blev medlem: 2012-06-26, 23:53
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Lack på sprayburk

Inlägg av MikaelB »

Bo Andersson skrev: 2017-06-29, 19:44 MikaelB

Jag tipsade dig om denna lack Hagmans matt klarlack på Mekonomen, då du sökte lack på sprayburk.

Hagmans produkter är av bra kvalité av egen erfarenhet..............
Det hoppas jag att jag tackat för också, det blir väldigt korta och sporadiska stunder vid datorn nu under sommaren. :?

- Mikael
Användarvisningsbild
Bo Andersson
Inlägg: 361
Blev medlem: 2014-07-21, 20:08
Ort: Malmö

Re: Lack på sprayburk

Inlägg av Bo Andersson »

Har kollat upp Bauhaus då deras hemsida är usel.

Visst har de produkterna, i ett annat utseende.
Bild

Bild
Skriv svar

Återgå till "Lok och vagnar"