Oskarstorp

Moduler byggda efter MMM-H0-3R-standarden
Oskar OH
Inlägg: 155
Blev medlem: 2016-01-09, 11:17

Oskarstorp

Inlägg av Oskar OH »

Ja, detta är alltså då min första egna modul, byggd med hjälp av MMM på en av de modulbyggarhelger de arrangerar. Det är en kombimodul, och går alltså att använda som både 2R och 3R. Landskapet kommer inte att vara något avancerat. Två röda stugor och en grusplan på ena sidan spåret, kanske en kulle på andra.

Bild

Har inte kommit så långt än, men sen har jag också lite begränsade möjligheter att jobba på den. Får ta det som det kommer helt enkelt.

Uppdateringar kommer att följa.
Användarvisningsbild
RobertKlarén
Inlägg: 1510
Blev medlem: 2012-05-09, 02:04
Ort: Habo
Kontakt:

Re: Oskarstorp

Inlägg av RobertKlarén »

Det är alltid bra att börja smått och testa olika tekniker.

Lycka till.
Lite arbete ofta ger större resultat än stort arbete sällan
Done is better than perfect

Medlem i FREMO http://www.fremo-net.eu/3.html
Medlem i ModulSyd http://ModulSyd.se
Bygger americaN (Väldigt mycket faktiskt, både modul och hemmabana)
Oskar OH
Inlägg: 155
Blev medlem: 2016-01-09, 11:17

Re: Oskarstorp

Inlägg av Oskar OH »

Tackar. :)
Oskar OH
Inlägg: 155
Blev medlem: 2016-01-09, 11:17

Re: Oskarstorp

Inlägg av Oskar OH »

Well, ingen direkt uppdatering på modulen, men när jag nu har bytt arbetsplats så kan jag faktiskt jobba på den även under raster och efter att jag slutat för dagen. Så det är ju bra.
Oskar OH
Inlägg: 155
Blev medlem: 2016-01-09, 11:17

Re: Oskarstorp

Inlägg av Oskar OH »

Sakta men säkert går det framåt. Modulen har äntligen fått lite färg. Det kanske däremot blir ett lager mörkare brun också innan jag målar ramen grön och påbörjar landskapet. Kanske.

Bild
Oskar OH
Inlägg: 155
Blev medlem: 2016-01-09, 11:17

Re: Oskarstorp

Inlägg av Oskar OH »

Det går sakta framåt med modulen, min. Efter att ha blivit "klar" med ballasteringen så planterade jag igår lite gräs på ena sidan. Ser mycket bättre ut nu när det torkat än vad det gjorde igår kväll när limmet fortfarande var blött. Tror dock att jag får lägga på lite extra på några ställen.

Ja, jag är medveten om att gräset är på väg upp för banvallen, men jag har aldrig siktat på att ha en stambanestandard på modulen. Det är också därför som jag inte är sådär överdrivet noga med hur banvallen i sig ser ut.
Bilagor
IMG_20180915_105935.jpg
Oskar OH
Inlägg: 155
Blev medlem: 2016-01-09, 11:17

Re: Oskarstorp

Inlägg av Oskar OH »

Så är snart lilla Oskarstorp färdig. Husen sitter inte fast än, men det fixar jag när transportlådan är färdig, vilket visserligen kan dröja. Har inte ens beställt materialet än.

Anyway, som ni ser så är det inget avancerat på gång här. Men så är det också min första egna modul, så jag ville gärna ha något som är enkelt att ta hand om.

När den kommer att göra sin public debut låter jag vara osagt. Hade Hobbymässan som mål, men eftersom MMM's utrymme blir mindre i år än vad det varit tidigare får jag kanske skjuta upp det.
IMG_20181008_103456.jpg
UBJ
Inlägg: 761
Blev medlem: 2013-09-06, 17:36

Re: Oskarstorp

Inlägg av UBJ »

Vilken skillnad det blir med ett par hus. grus och gräs. Bra jobbat.

Mvh UB
Oskar OH
Inlägg: 155
Blev medlem: 2016-01-09, 11:17

Re: Oskarstorp

Inlägg av Oskar OH »

Tackar, tackar. :)
Kanske gör lite småändringar på andra sidan spåret i framtiden, men för tillfället är jag ganska nöjd.
ChristianLövgren
Inlägg: 24
Blev medlem: 2016-07-04, 16:22

Re: Oskarstorp

Inlägg av ChristianLövgren »

Riktigt snyggt.
Skriv svar

Återgå till "MMM-H0-3R - moduler"