Sida 1 av 2

Bby -modul tre

Postat: 2018-03-29, 21:17
av stasv
Även den tredje modulen nu på gång. Följden blir snart att modulen Bby, lastplatsen , kommer att bestå av tre meterlånga sektioner.

Re: Bby -modul tre

Postat: 2018-03-29, 23:08
av daniel
Hur blir spårplanen när alla tre delarna sitter ihop?

Med vänlig hälsning
Daniel

Re: Bby -modul tre

Postat: 2018-03-30, 12:10
av stasv
Här är den ursprungliga spårplanen i inläggets bilaga. Månne att jag övergår till att ha lastramperna på rätt sida om huvudspåret?
viewtopic.php?f=21&t=1817&start=20#p30063

Re: Bby -modul tre

Postat: 2018-03-30, 19:31
av daniel
Tack!

Med vänlig hälsning
Daniel

Re: Bby -modul tre

Postat: 2018-04-01, 20:50
av stasv
Bilder på gången.
Bakom Bby 3 är Bby 2 i något mer klart utförande.

Re: Bby -modul tre

Postat: 2018-04-02, 22:36
av stasv
3:an är mellandelen med militära mötesspåret och lastbrygga. Om jag skulle följa originalet så ska Malmbanans spår ligga som ett tredje spår utanför modulen. Men lite fantasi.

Re: Bby -modul tre

Postat: 2018-06-06, 14:12
av stasv
Några steg på väg till ny modul
3R val för elanslutning
3R val för elanslutning
Anpassa skruvhålen till modulgaveln
Anpassa skruvhålen till modulgaveln
Test av lastkajens läge
Test av lastkajens läge

Re: Bby -modul tre

Postat: 2018-06-14, 19:53
av stasv
Nytt med både ACDCspår och separat matning. Ett bygge som mellanspel nu i VM-tider.

Re: Bby -modul tre

Postat: 2018-06-19, 20:30
av stasv
Bby 3 är mellandelen av den militära mötesplatsen. Haparandabanan var inte elektrifierad förrän i vår närtid. Då var platsen inte i drift längre. Nån som vet när mötesspåret revs? /S

Re: Bby -modul tre

Postat: 2018-06-19, 21:43
av daniel
stasv skrev: 2018-06-19, 20:30 Bby 3 är mellandelen av den militära mötesplatsen. Haparandabanan var inte elektrifierad förrän i vår närtid. Då var platsen inte i drift längre. Nån som vet när mötesspåret revs? /S
Fråga på Järnvägshistoriskt forum. Där finns några som bör veta.

Med vänlig hälsning
Daniel