Sida 1 av 2
Bby -modul tre
Postat: 2018-03-29, 21:17
av stasv
Även den tredje modulen nu på gång. Följden blir snart att modulen Bby, lastplatsen , kommer att bestå av tre meterlånga sektioner.
Re: Bby -modul tre
Postat: 2018-03-29, 23:08
av daniel
Hur blir spårplanen när alla tre delarna sitter ihop?
Med vänlig hälsning
Daniel
Re: Bby -modul tre
Postat: 2018-03-30, 12:10
av stasv
Här är den ursprungliga spårplanen i inläggets bilaga. Månne att jag övergår till att ha lastramperna på rätt sida om huvudspåret?
viewtopic.php?f=21&t=1817&start=20#p30063
Re: Bby -modul tre
Postat: 2018-03-30, 19:31
av daniel
Tack!
Med vänlig hälsning
Daniel
Re: Bby -modul tre
Postat: 2018-04-01, 20:50
av stasv
Bilder på gången.
Bakom Bby 3 är Bby 2 i något mer klart utförande.
Re: Bby -modul tre
Postat: 2018-04-02, 22:36
av stasv
3:an är mellandelen med militära mötesspåret och lastbrygga. Om jag skulle följa originalet så ska Malmbanans spår ligga som ett tredje spår utanför modulen. Men lite fantasi.
Re: Bby -modul tre
Postat: 2018-06-06, 14:12
av stasv
Re: Bby -modul tre
Postat: 2018-06-14, 19:53
av stasv
Nytt med både ACDCspår och separat matning. Ett bygge som mellanspel nu i VM-tider.
Re: Bby -modul tre
Postat: 2018-06-19, 20:30
av stasv
Bby 3 är mellandelen av den militära mötesplatsen. Haparandabanan var inte elektrifierad förrän i vår närtid. Då var platsen inte i drift längre. Nån som vet när mötesspåret revs? /S
Re: Bby -modul tre
Postat: 2018-06-19, 21:43
av daniel
stasv skrev: ↑2018-06-19, 20:30
Bby 3 är mellandelen av den militära mötesplatsen. Haparandabanan var inte elektrifierad förrän i vår närtid. Då var platsen inte i drift längre. Nån som vet när mötesspåret revs? /S
Fråga på Järnvägshistoriskt forum. Där finns några som bör veta.
Med vänlig hälsning
Daniel