Sandviken - Erikslunds Badplats

Moduler byggda efter MMM-H0-2R-standarden
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Sandviken - Erikslunds Badplats

Inlägg av MickeWestberg »

Dags att sätta tänderna i ett nygammalt projekt, mitt livs andra modul, Sandviken dvs Erikslunds Badplats som jag byggde för drygt 3 år sedan om inte mer. Även om jag har en massa nya idéer så tänker jag låta grunden vara kvar men förbättra det mesta. Här är råmaterialet
erl1.JPG
Senast redigerad av 1 MickeWestberg, redigerad totalt 2018 gånger.
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Användarvisningsbild
Östvall
Inlägg: 343
Blev medlem: 2017-02-26, 20:51

Re: Erikslunds Badplats

Inlägg av Östvall »

Bra råmaterial, ser schysst ut som den är men ska bli spännande att se vad det kommer bli.
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Sandviken - Erikslunds Badplats

Inlägg av MickeWestberg »

Idag började uppdateringen på allvar. Nya stora stenblock i banken ner mot sandstranden precis som det ser ut, ny ballast alá ssm-blandning. Nya vägar gjutna och landskapet är ändrat en hel del. Lägger bara upp två bilder nu men mer kommer. Prövar mig fram just nu.
ers.JPG
_ers2.JPG
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Sandviken - Erikslunds Badplats

Inlägg av MickeWestberg »

Hur lång jäkla tid ska det ta att tippa gruset. Är namnet på detta scenario med Erikslunds gruskung på 60-talet som jag tror hette Billy Marsh har huvudrollen. Kollar man noga så ser man att baklämmen på flaket är öppnad. Fick operera baklämmen med en skalpell, lite pillrigt. Dock blev stockarna på timmertraven något grova.
sand3.JPG
sand4.JPG
sand5.JPG
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Sandviken - Erikslunds Badplats

Inlägg av MickeWestberg »

Försökte mig på en trappa ned till badstranden, men det svåra var att få den att se sned, och krokig ut, ska måla den och ett fästa ett trappräcke. Hoppet från sista trappsteget ska minskas då stranden ska få mer sand, blev ändå rätt okej.
sand6.JPG
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Användarvisningsbild
Östvall
Inlägg: 343
Blev medlem: 2017-02-26, 20:51

Re: Sandviken - Erikslunds Badplats

Inlägg av Östvall »

Snyggt! Bra jobbat!
Användarvisningsbild
stasv
Inlägg: 2073
Blev medlem: 2014-01-30, 09:29
Ort: Kista
Kontakt:

Re: Sandviken - Erikslunds Badplats

Inlägg av stasv »

Grushögen, vad säger ni som tippat grus? Vad använde du till grus? Himla bra arbete med olika aktiviteter på plats.
----------------------------------------------------------
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Sandviken - Erikslunds Badplats

Inlägg av MickeWestberg »

Tack så mycket grabbar. Gruset är faktiskt samma grå ballast som jag använde till Dels-Bo, tratten och Finkel. Woodland medium blend grey. Gjorde en grushög och dränkte den med vatten, diskmedel och vitlim.
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Sandviken - Erikslunds Badplats

Inlägg av daniel »

Mycket snyggt! :)

Med vänlig hälsning
Daniel
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Sandviken - Erikslunds Badplats

Inlägg av MickeWestberg »

Tack Daniel. Kollade in byggtekniken på undersidan på denna min andra byggda modul och ser att så mycket har min byggteknik inte utvecklats mer än att jag avskaffat hönsnätet till förmån för tidningskuddar som stöd för gipset. Roligt ändå att jag ändå stått fast för min byggteknik med gips när alla andra bygger markskiva som grund. Nu när jag upptäckt det här med ett lager sågspån ovanpå gipset så funkar det perfekt fästa träd i. Sågspånet blir ju som en seg massa.

Minns att jag på undersidan hade ett litet stycke vit frigolit på 20x10cm som grund för vägen/parkeringen som det blev ramaskri över på svenskt mj-forum. Trots att den låg en bra bit från det elektriska så fick jag intrycket av kommentarerna att döma att den avskärmade och nästintill övergipsade frigolitbiten var farligare brandmässigt än en atombomb och kunde förmodligen självantända också. Så jag karvade bort den i ren skräck och var nära att lägga av med modulbyggandet helt. Tur att jag kom på bättre tankar.
firestorm .JPG
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Skriv svar

Återgå till "MMM-H0-2R - moduler"