Bagatellen

Moduler byggda efter MMM-H0-2R-standarden
SethSwede
Inlägg: 576
Blev medlem: 2014-01-18, 10:09

Re: Bagatellen

Inlägg av SethSwede »

Häftigt!!
LarsRobert
Inlägg: 1112
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Bagatellen

Inlägg av LarsRobert »

Jag är ingen fågelskådare är mest med som bihang. Fast det är ganska intressant och i brist på modulnyheter får man ta till annat.
LarsRobert
Inlägg: 1112
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Bagatellen

Inlägg av LarsRobert »

Gjorde klart körströmmen och pimpade till bromodulen i tisdags. Första gången jag använder lågprisbananer från Kjell. Nu är även den här modulen klar att testköras i Tyresö i slutet av månaden.
Resized_20180904_203841.jpeg
Är också klar med grusningen på tvillingmodulen men tänker göra ett stopp där tills efter provkörningen är avklarad. Jag vet att man inte ska göra så mycket jobb innan allt är testat men det är svårt att låta bli och långt mellan möjliga testtillfällen när man egentligen är 3R-are. Skiter det sig helt så får man väl börja om eller ha lådorna som dioramor...
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3549
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Bagatellen

Inlägg av daniel »

Mycket snyggt! :)
LarsRobert
Inlägg: 1112
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Bagatellen

Inlägg av LarsRobert »

daniel skrev: 2018-09-06, 15:47 Mycket snyggt! :)
Tack så mycket!
Känns som att jag lägger ut för mycket bilder men vill få lite snurr på forumet. Tycker det är alldeles för få byggtrådar.
Användarvisningsbild
Östvall
Inlägg: 343
Blev medlem: 2017-02-26, 20:51

Re: Bagatellen

Inlägg av Östvall »

Nej Robban mer bilder till folket....håller helt med dig!
Användarvisningsbild
IngvarÖsterberg
Inlägg: 357
Blev medlem: 2013-02-26, 15:19
Ort: Partille

Re: Bagatellen

Inlägg av IngvarÖsterberg »

Framför allt om bilderna visar en sådan här "påklädd" modul.
Hälsar Ingvar. :)
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1157
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Bagatellen

Inlägg av AlexanderEhn »

LarsRobert skrev: 2018-09-06, 20:51
daniel skrev: 2018-09-06, 15:47 Mycket snyggt! :)
Tack så mycket!
Känns som att jag lägger ut för mycket bilder men vill få lite snurr på forumet. Tycker det är alldeles för få byggtrådar.
Det är utomordentligt bra! Mer byggen.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
LarsRobert
Inlägg: 1112
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Bagatellen

Inlägg av LarsRobert »

För några veckor upptäckte jag lite fel på tvillingmodulen. Tydligen har det slarvats vid bygget av stommen och/eller så har det slagit sig under byggets gång. Därför blev det ingen provkörning förra helgen i Tyresö. Nu är jag äntligen på samma ställe som slipmaskinen så i dag fixade jag till vinkelfelet. Blev stor skillnad på spårskarven. Nu är den helt OK. Kommande vecka ska jag montera modulerna på var sida av min S-formade rakmodul. Det är tänkt att allt ska vara en enhet och om allt funkar ihop så ska de fyra delarna registreras i biblioteket som en modul.
LarsRobert
Inlägg: 1112
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Bagatellen, Brorsan och S-kurvan

Inlägg av LarsRobert »

Länge sen det uppdaterades i den här tråden men nu är det dags. Förra veckan satte jag upp modulerna ihop med min s-kurva så som jag tänkt att det ska vara när allt är färdigt. De kommande veckorna ska jag ägna åt förbättringsarbeten, t ex färganspassning på det gröna för att gömma modulskarvar. Jag ska också göra klart Brorsan med staket och vatten.
Uppåner 2.jpg
Ändrad: Lyckades vända bilden rätt...
Senast redigerad av 1 LarsRobert, redigerad totalt 2018 gånger.
Skriv svar

Återgå till "MMM-H0-2R - moduler"