Bagatellen

Moduler byggda efter MMM-H0-2R-standarden
SethSwede
Inlägg: 576
Blev medlem: 2014-01-18, 10:09

Re: Bagatellen

Inlägg av SethSwede »

Snyggt!
Mera SSM linjemoduler,linje sträckor med landskap som är minst 10-15m gör att modulträffen blir ännu roligare.
Kanon bra LarsRobert
LarsRobert
Inlägg: 1111
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Bagatellen

Inlägg av LarsRobert »

Tack Seth!
Nu blir det en stunds semester från modulandet för mig. De kommande veckornas hobbykvällar ska helt ägnas åt riktigt seriöst hobbyutövande. Dvs kaffedrickning, snackande och en del tågkörning. :)
LarsRobert
Inlägg: 1111
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Bagatellen

Inlägg av LarsRobert »

Efter nästan två månaders uppehåll så har jag nu trillat tillbaka i modulträsket. Har börjat med Brorsan igen. Förra veckan filades markskiva och i kväll blev det panering med sågspån. Hoppas fortsätta det hela i morgon.
Sågspån
Sågspån
Användarvisningsbild
stasv
Inlägg: 2076
Blev medlem: 2014-01-30, 09:29
Ort: Kista
Kontakt:

Re: Bagatellen

Inlägg av stasv »

Snyggt. Ser fram emot fortsättningen i morgon. Ses.
----------------------------------------------------------
Staffan S
MMM/3R
Medlem 3549 Svenska MAD fanclub
Delar dag med Malmbanans första malmtransport till Luleå!
LarsRobert
Inlägg: 1111
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Bagatellen

Inlägg av LarsRobert »

Blev ett pass i källarens svalka även i kväll. Mer sågspån och på med färgad limlösning. Inte så vackert men det blir nog bra med lite grönt på sen.
Köttfärssås
Köttfärssås
Nu blir det några veckors semester och funderingar på kommande moduler. Hoppas kunna få till några träd också.
LarsRobert
Inlägg: 1111
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Bagatellen

Inlägg av LarsRobert »

En månad sen det uppdaterades något här. Har varit en hel del annat som tagit energi och uppmärksamhet så har inte hänt speciellt mycket på modulen men ändå lite.
Sågningen av sargerna gick dåligt så det blev till att fila en hel del innan jag i alla fall blev halvnöjd. Fick också för mig att banvallen behövdes stärkas upp vid vägtrumman så jag karvade ur och limmade dit "betongstöden".
Resized_20180829_215547.jpeg
Har påbörjat grusningen av spåret och fixat kontakter till körströmmen så nu ska det gå att testköra modulen vid träffen i Tyresö. Då ska också grusningen vara klar hoppas jag.
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2108
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Bagatellen

Inlägg av MickeWestberg »

Ser bra ut
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
LarsRobert
Inlägg: 1111
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Bagatellen

Inlägg av LarsRobert »

MickeWestberg skrev: 2018-08-30, 17:03 Ser bra ut
Tack för det Micke! Tycker själv det ser ganska tråkigt ut nu men det är det som är fascinerande. Så fort det gröna är på plats så ser plötsligt allt bra ut. Hoppas händerna är med mig den här veckan så det kan bli lite mer gjort på modulen.
LarsRobert
Inlägg: 1111
Blev medlem: 2015-06-08, 20:33

Re: Bagatellen

Inlägg av LarsRobert »

Ett inte helt helt ovidkommande inlägg då jag tänkt att modulen ska efterlikna en fågelsjö. En bild på en aftonfalk. Tydligen en raritet i Fagerstatrakten. Förra gången den sågs här var 2007.
Aftonfalk
Aftonfalk
Dålig bild. Tagen med telefonen genom tubkikaren.
Tompa
Inlägg: 2409
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: Bagatellen

Inlägg av Tompa »

cooool!
Skriv svar

Återgå till "MMM-H0-2R - moduler"