Förgreningsmodul

Moduler byggda efter MMM-H0-2R-standarden
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Förgreningsmodul

Inlägg av MickeWestberg »

En byggtråd dom visar hur man inte ska bygga är inte en bra tråd. Det finns nog med osäkra nybyggare därute som läser alla trådar om hur man bygger moduler och då gäller det att visa att man ska följa rekommendationerna noga och inte vara för snabb, då slutar det så här. Känns rätt pinsamt, har ändå har byggt en hel del moduler så jag borde inte missat detta.
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Elmis
Inlägg: 676
Blev medlem: 2016-09-19, 21:48
Ort: Stockholm

Re: Förgreningsmodul

Inlägg av Elmis »

Micke
Alla dina moduler håller så bra klass så att en marginell miss som denna har ingen betydelse.
Dessutom har du en lösning.
Case closed.
Tompa
Inlägg: 2404
Blev medlem: 2013-09-06, 12:06
Ort: Stockholm

Re: Förgreningsmodul

Inlägg av Tompa »

MickeWestberg skrev: 2018-06-15, 23:25 ...Känns rätt pinsamt,...
Känn inte så. Jag tänker det är bara bra att vi uppmärksammar saker och hjälper varandra till att bygga bättre. Och just detta går nog ganska enkelt att fixa till.
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Förgreningsmodul

Inlägg av AlexanderEhn »

Som rätt ny modulbyggare kan jag konstatera att andras lärdomar på hur en INTE bör bygga är minst lika värdefulla som tipsen på bra sätt att bygga.

Särskilt om man är som jag och hela tiden får halvbra idér på ”förbättringar” av byggmetoderna. Om jag hade sett någon testa att bygga moduler så som jag har byggt Långenäs Långa hade jag aldrig byggt den så.... men nu hittade jag ingen som hade testat och trodde jag hade hittat ett bra sätt. Fel fel fel, har bara gett mig massor av problem.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Skriv svar

Återgå till "MMM-H0-2R - moduler"