Industrin Någonstans

Moduler byggda efter MMM-H0-2R-standarden
Niklas
Inlägg: 165
Blev medlem: 2014-03-05, 16:13

Re: Industrin Någonstans

Inlägg av Niklas »

En el fråga som jag behöver svar på snabbt av elkunniga. Behöver jag strömbrytaren på en modul med kant i kant skarvar?

Följande är en skärmklipp ut MMM 2.1 dokumentet.

Bild

Niklas Bild
Fram för moderna tåg på Svenska spår!
Trafik / säkerhetschef på SCS Transport samt förare av modelltåg och radiostyrda lastbilar i 1/87.
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Industrin Någonstans

Inlägg av daniel »

Nej. I MMM-standarden 2.2 utgår brytaren.

https://www.modulsyd.se/module/module_m ... ile_id=365
(Filen kan bara nås av medlemmar i MMM).

Med vänlig hälsning
Daniel
Niklas
Inlägg: 165
Blev medlem: 2014-03-05, 16:13

Re: Industrin Någonstans

Inlägg av Niklas »

Toppen, då kom jag ihåg rätt. Och på samma gång fick jag reda på att det finns en 2.2 standard.

Niklas Bild
Fram för moderna tåg på Svenska spår!
Trafik / säkerhetschef på SCS Transport samt förare av modelltåg och radiostyrda lastbilar i 1/87.
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Industrin Någonstans

Inlägg av LLJ »

Ganska dumt om inte senaste versionen av normen är publik. Borde inte den vara tillgänglig att läsa för alla?

/Lars
Niklas
Inlägg: 165
Blev medlem: 2014-03-05, 16:13

Re: Industrin Någonstans

Inlägg av Niklas »

Då var den premiärkörd, både jag och far är nöjda.

Bild

Niklas Bild
Fram för moderna tåg på Svenska spår!
Trafik / säkerhetschef på SCS Transport samt förare av modelltåg och radiostyrda lastbilar i 1/87.
Niklas
Inlägg: 165
Blev medlem: 2014-03-05, 16:13

Re: Industrin Någonstans

Inlägg av Niklas »

Då har även fordon rullat med framgång på modulen.

https://youtu.be/BQ8fvsjm7uI

Niklas Bild
Fram för moderna tåg på Svenska spår!
Trafik / säkerhetschef på SCS Transport samt förare av modelltåg och radiostyrda lastbilar i 1/87.
SethSwede
Inlägg: 576
Blev medlem: 2014-01-18, 10:09

Re: Industrin Någonstans

Inlägg av SethSwede »

Roligt Niklas att du är tillbaka i industri modulbyggandet. Kommer ihåg hur du byggde MMMs första industri moduler 2004. Nu när trafikspels intresset är stort så kommer Industri Någonstans till stor användning ! ( snygg sarg :D )
Niklas
Inlägg: 165
Blev medlem: 2014-03-05, 16:13

Re: Industrin Någonstans

Inlägg av Niklas »

Då är det dagen före och nu håller jag tummarna att den funkar. I pysslet idag kände jag för att ställa ut lite byggnader som jag tänkt att bygga. Så nu vet jag att min dröm och idé verkar fungera.

Bild

Lastningsspåret med "pipeline" över spåret. Fri höjd ca: 80 mm (65 mm är minimum)

Bild

Runt detta spår och fabrik bygger hela min idé på.

Bild

Två större byggnader som är förbindna med varandra. Den gula lagerbyggnaden kommer ha utlastning via lastkaj till lastbilar. Ska även kunna köra in en truck i byggnaden, för att hämta pallar med lastade tunnor eller kartonger. Vattenglas används till många olika saker.

Bild

Blir en stor fabrik där jag kan arbeta med detaljer.

Bild

En av alla detaljer jag köpt genom åren löst hopsatt.

Bild

Ska få ihop något bra för att kunna leda över rören och göra en bra last anordning.

Bild

Tankar för Auhagen, många av detaljerna är just från Auhagen.

Bild

Frilastområdet. Detta är en bonus till modulen och för att ge mig mer yta att köra med radiostyrda lastbilar och truckar.

Bild

Trångt på ena halvan och mer utrymme på andra halvan. Kommer att måla marken brun, grå och grön ikväll så den inte är trävit till helgen.

Ser fram emot Tyresöträffen, ska bli kul att deltaga med en modul där det händer lite på. Det var många år sedan sist. Då var det stationen Någonstans som höll på att byggas, det var nog för minst 8 år sedan. Visst har haft två olika linje moduler genom åren, den med höst landskap gillade jag. Men den är bort sedan många år.

Niklas Bild
Fram för moderna tåg på Svenska spår!
Trafik / säkerhetschef på SCS Transport samt förare av modelltåg och radiostyrda lastbilar i 1/87.
SethSwede
Inlägg: 576
Blev medlem: 2014-01-18, 10:09

Re: Industrin Någonstans

Inlägg av SethSwede »

Snyggt Niklas! Hoppas du tar med dina påbörjade byggnader , ger häftig effekt. S
Niklas
Inlägg: 165
Blev medlem: 2014-03-05, 16:13

Re: Industrin Någonstans

Inlägg av Niklas »

Jo byggnaderna tar jag med just av den anledningen, ser mer helt ut.

Bild

Bild

Niklas Bild
Fram för moderna tåg på Svenska spår!
Trafik / säkerhetschef på SCS Transport samt förare av modelltåg och radiostyrda lastbilar i 1/87.
Skriv svar

Återgå till "MMM-H0-2R - moduler"