Töva Timmerterminal

Moduler byggda efter MMM-H0-2R-standarden
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Töva Timmerterminal

Inlägg av AlexanderEhn »

Snyggt! Kul med snabb framdrift!

Funderade på en sak nu när jag såg bilderna. Varför är det egentligen plan yta mellan rälerna på det mittersta spåret? Där kommer väl ingen traktor att köra? Men det är snyggt, kanske skäl nog? :)
Senast redigerad av 1 AlexanderEhn, redigerad totalt 2019 gånger.
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Töva Timmerterminal

Inlägg av MickeWestberg »

Bra fråga, jo det kommer att lossas från båda spåren, vartannat vagnset går in på spår 1 resp 2. När ett vagnset står tomt på exempelvis spår 1 backas det nya ankommande fullastade tåget in på spår 2, kopplar loss och kopplar på de tomma vagnarna och kör "hem" för lossning. Loket och lokföraren väntar därmed inte på att vagnarna ska lossas. Effektivitet...... 😀
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Töva Timmerterminal

Inlägg av AlexanderEhn »

Jag tänkte på det spåret närmast linjen egentligen. Men det gör ju inte så mycket. Det ser ju bra ut. 🙂
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Töva Timmerterminal

Inlägg av MickeWestberg »

Jamen för fasen Alexander, nu trillade polletten ned....... Du har ju helt rätt, det där måste jag åtgärda, jag tyckte att nånting såg lite konstigt ut men jag kunde inte sätta fingret på det. Ibland så blir man hemmablind.
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Töva Timmerterminal

Inlägg av AlexanderEhn »

MickeWestberg skrev: 2019-12-04, 23:13 Jamen för fasen Alexander, nu trillade polletten ned....... Du har ju helt rätt, det där måste jag åtgärda, jag tyckte att nånting såg lite konstigt ut men jag kunde inte sätta fingret på det. Ibland så blir man hemmablind.
Haha! :D
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Töva Timmerterminal

Inlägg av MickeWestberg »

Det är precis för dessa saker som forum och forumkamrater är toppen att ha, och det är också därför jag lägger upp mina byggen, för att få tips och råd på sånt man själv missar.
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Töva Timmerterminal

Inlägg av MickeWestberg »

Den plana ytan på spår 2 är ersatt med ballast, samt lite mer gipsarbete och två stoppbockar på plats, måste bara leta rätt på plankan till den ena stoppbocken då den tydligen hade trillat av.
tova35.JPG
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
SethSwede
Inlägg: 576
Blev medlem: 2014-01-18, 10:09

Re: Töva Timmerterminal

Inlägg av SethSwede »

MickeWestberg skrev: 2019-12-05, 13:29 Den plana ytan på spår 2 är ersatt med ballast, samt lite mer gipsarbete och två stoppbockar på plats, måste bara leta rätt på plankan till den ena stoppbocken då den tydligen hade trillat av.

tova35.JPG
Snyggt Micke. Denna modul blir väldigt användbar på linjen i Visningsträffar och i trafikspel. Good job!
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Töva Timmerterminal

Inlägg av AlexanderEhn »

MickeWestberg skrev: 2019-12-05, 13:29 Den plana ytan på spår 2 är ersatt med ballast, samt lite mer gipsarbete och två stoppbockar på plats, måste bara leta rätt på plankan till den ena stoppbocken då den tydligen hade trillat av.

tova35.JPG
Supersnyggt!
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2101
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Töva Timmerterminal

Inlägg av MickeWestberg »

Tack så mycket. Seth utöver lastplats så blir det ju ett mötesspår på nästan 5m och det är ju aldrig fel
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Skriv svar

Återgå till "MMM-H0-2R - moduler"