Nystrecka

Moduler byggda efter MMM-H0-2R-standarden
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2112
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Nystrecka

Inlägg av MickeWestberg »

Tack så jättemycket Staffan, är glad att jag fick tillbaka gnistan igen.Tycker det här med landskapandet är klurigt men samtidigt jätteroligt att hålla på med då modulen genomgår sin största förvandling från ett skelett till ett landskap. Jag släppte alla tankar på att försöka få det så verklighetstroget en riktig plats som möjligt då jag helt enkelt inte har den kunskapen.

Jag hade mer tanken på att få modulerna körklara även om det bara blev en gräsmatrarullle eller massa grus som enkelt landskap, ville ju in i gemenskapen så fort som möjligt. Föredrar ju gips som grund sen körde jag bara på känsla och inte på verklighet och blandade friskt med de turf, gräs, grus och allt annat och jag hade rätt kul när jag sänkte ambitionen.
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Odd J
Inlägg: 145
Blev medlem: 2013-09-06, 14:04

Re: Nystrecka

Inlägg av Odd J »

Jättefint Micke, strålande bygge tycker jag.

Huset är dock egentligen inte en arbetsbarack, den här modellen föreställer en typ av nödbostäder som uppfördes i Tyskland efter kriget för att härbergera de miljoner etniska tyskar som fördrevs från de områden som tillföll Polen och Sovjet när Europas gränser ritades om.
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2112
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Nystrecka

Inlägg av MickeWestberg »

Tack så mycket Odd, jag är imponerad av dina huskunskaper. Tanken var från början att jag behövde en arbetarbarrack till industriområdet på min fasta anläggning och hittade denna från Kibri om jag inte minns fel, men när modulen började ta form så hamnade den där istället.
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2112
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Nystrecka

Inlägg av MickeWestberg »

Ett spännande projekt är på gång på dessa två moduler, dom kommer att konverteras om till 3r moduler med c-räls.
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Användarvisningsbild
MickeWestberg
Inlägg: 2112
Blev medlem: 2015-04-15, 23:28
Ort: Stockholm

Re: Nystrecka

Inlägg av MickeWestberg »

Eftersom jag kommer att konvertera dessa till 3r så kommer jag att fortsätta skrivandet på en ny tråd på 3r moduler.
Medgrundare av Moderna MälarModuler....och antitrafikspelare.
Skriv svar

Återgå till "MMM-H0-2R - moduler"