Strömbrytare?

Moduler byggda efter MMM-H0-2R-standarden
Användarvisningsbild
HJP
Inlägg: 105
Blev medlem: 2014-01-16, 12:43
Ort: Stockholm

Re: Strömbrytare?

Inlägg av HJP »

Mekanoid skrev:
HJP skrev:Svaren spretar lite, och det känns som att det finns olika meningar i frågan.
Jag bara läste i standarden, den är solklar:

Kod: Markera allt

"6.2 Avbrottsställe
I alla genomgående spår skall det finnas ett avbrott i båda rälerna. Den genomgående
körströmsmatningen skall anslutas till båda sidor av avbrottsstället. Den genomgående
strömmen skall mellan dessa anslutningar kunna brytas med en tvåpolig strömbrytare, min 24V
5A. Brytaren skall vara markerad och väl synlig på modulens undersida. Modul som är kortare
än 900 mm behöver inte ha avbrottsställe."
Sen länkade jag till fel strömbrytare! Jag har en som ser ut på samma sätt, men är 2-polig.
****
Tack! Det var ett rakt svar. Såvitt jag kan förstå, så gäller detta, och man kan inte frångå det.
Möjligen var det denna strömbrytare du tänkte på:
http://www.clasohlson.com/se/Strömbryta ... /22-1114-1
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3549
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Strömbrytare?

Inlägg av daniel »

HJP skrev:Min modul har en kant-i-kantskarv, enligt anvisning, när jag byggde den. Om MMM har kvar Västeråsskarven, så blir jag, minst sagt, brydd.

Bild
Min modulände, med s.k. "tie plate".
Du ser ut att ha en så kallad "kombiskarv", dvs den går att ansluta till både Västeråsmodul och modul med kant-i-kant-skarv. Och det är "kombiskarv" som MMM rekommenderar på nya moduler.

Med vänlig hälsning
Daniel
Användarvisningsbild
HJP
Inlägg: 105
Blev medlem: 2014-01-16, 12:43
Ort: Stockholm

Re: Strömbrytare?

Inlägg av HJP »

daniel skrev: Du ser ut att ha en så kallad "kombiskarv", dvs den går att ansluta till både Västeråsmodul och modul med kant-i-kant-skarv. Och det är "kombiskarv" som MMM rekommenderar på nya moduler.
****
Utmärkt! Då blev det rätt på den punkten ;)
Skriv svar

Återgå till "MMM-H0-2R - moduler"