Har justerat växelgatan ut till spåren, den var inte så förebildsriktigt. Vill gärna få det att likna verkligheten där det går.
Ja, alltså det behöver egentligen inte vara "på kajen" alls. Du har rätt i att det oftast inte är så, men blev inspirerad av slutmodulen som satt på stålverket i Fagerhult, ett spår ut på kajen för omlastning.ErikKuiper skrev: ↑2019-08-28, 21:11 Jag skulle säga att spåren ligger för nära vattnet. Om du tittar på Skandiahamnen, Norrköpings hamn eller Helsingborgs hamn så ligger spåren en bra bit från kajkanten.
https://kartor.eniro.se/?c=57.692509,11 ... 6&l=aerial
https://kartor.eniro.se/?c=58.621833,16 ... 6&l=aerial
https://kartor.eniro.se/?c=56.035430,12 ... 6&l=aerial
Sedan så känns spårplanen inte förebildsriktig. Dubbla korsningsväxlar bör undvikas och de två stickspåren åt andra hållet känns inte förebildsmässiga. Less is more.
Framför allt är det en kombiterminal jag vill bygga, så jag har inga skrupler att skippa hamnen.
De två spåren lade jag till för att kunna ställa växellok någonstans. Tänker att tåget går in på ett av spåren och ett växellok drar ut vagnarna och trycker in dem på ett annat spår. Men det kanske inte är så växlingen går till i verkligheten?