Five Feet Creek - Extension

Moduler byggda efter Fremo americaN-standarden
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 954
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: Five Feet Creek - Extension

Inlägg av kasoe »

Mid section enlarged by 250 mm.
Vill varna lite för det, precis det har hänt mig (ännu inte fullt ut 250 mm, men på god väg) och det är ett elände att bli av med igen... ;)

Kör hårt Robban!

Hälsar,
Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Användarvisningsbild
MickeC
Inlägg: 1874
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13
Kontakt:

Re: Five Feet Creek - Extension / Extreme makeover

Inlägg av MickeC »

RobertKlarén skrev:
"Friskt kopplat - hälften brunnit" menar du väl?

Tack för hejaropen.
Det gäller bara när det är taffliga elektriker inkopplade, och det är väl ingen i vårt gäng...

Hejaropen är gratis, jag tycker det är kul att man delar med sig av sitt arbete :)
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
Användarvisningsbild
MickeC
Inlägg: 1874
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13
Kontakt:

Re: Five Feet Creek - Extension

Inlägg av MickeC »

kasoe skrev:
Mid section enlarged by 250 mm.
Vill varna lite för det, precis det har hänt mig (ännu inte fullt ut 250 mm, men på god väg) och det är ett elände att bli av med igen... ;)

Kör hårt Robban!

Hälsar,
Anders Ö
Var det inte längden vi pratade om ;)
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 954
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: Five Feet Creek - Extension

Inlägg av kasoe »

Ah, fel av mig... :D
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Användarvisningsbild
MickeC
Inlägg: 1874
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13
Kontakt:

Re: Five Feet Creek - Extension

Inlägg av MickeC »

kasoe skrev:Ah, fel av mig... :D
Sen är det ju inte fel att ha någon lite bredare modul också, kanske lite mer lik oss utövare ;)
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
Användarvisningsbild
RobertKlarén
Inlägg: 1510
Blev medlem: 2012-05-09, 02:04
Ort: Habo
Kontakt:

Re: Five Feet Creek - Extension

Inlägg av RobertKlarén »

Jag har funderat....när man ända ska göra om, varför inte ta ett rejält omtag och addera lite komplexitet.

FFC är en expansiv liten stad som är i stort behov av kommunikationer och transportkapacitet. Borgmästare Clarion överväger därför att skaffa fram medel för att anlägga ett team track till gagn för traktens fabrikörer och bönder.
FFC - Extended with team track.jpg
FFC - Extended with team track.jpg (55.81 KiB) Visad 3277 gånger
Kommentarer på det?

//Robert
Lite arbete ofta ger större resultat än stort arbete sällan
Done is better than perfect

Medlem i FREMO http://www.fremo-net.eu/3.html
Medlem i ModulSyd http://ModulSyd.se
Bygger americaN (Väldigt mycket faktiskt, både modul och hemmabana)
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Five Feet Creek - Extension

Inlägg av LLJ »

Det enda som jag kan tänka mig är att sköldpaddorna lägger om växlarna för långsamt för att vara verklighetstroget. (Märks särskilt när man använder snabbklocka, men det gör man ju inte i americaN).

Var det problem med Cobalt?

/Lars
Användarvisningsbild
MickeC
Inlägg: 1874
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13
Kontakt:

Re: Five Feet Creek - Extension

Inlägg av MickeC »

RobertKlarén skrev:Jag har funderat....när man ända ska göra om, varför inte ta ett rejält omtag och addera lite komplexitet.

FFC är en expansiv liten stad som är i stort behov av kommunikationer och transportkapacitet. Borgmästare Clarion överväger därför att skaffa fram medel för att anlägga ett team track till gagn för traktens fabrikörer och bönder.



Kommentarer på det?

//Robert
Trevligt att planerna frodas, ett par om och tillbyggnader så står namnet för bredden ;)

Åter till ordningen, jag tycker det ser bra ut. Sen kanske bebyggelse skall byggas ut för att motivera trafiken, några lagom ej spåranslutna industrier som utnyttjar teamtracket. Kanske som halvor eller kulisser?

Ett önskemål från persontrafikavdelning är en "mellanperrong" så att passagerare kan utbytas även från det genomgående spåret, det räcker med beläggning av sten, tegel eller trä i höjd med rälsöverkant the american way som ofta syns på bilder...

Vad gäller växelmotorer hjälpte jag Curtan att montera sista utgåvan av Cobalt på Krutträsk, det känns som ett bra alternativ till tortoisen...
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
Användarvisningsbild
RobertKlarén
Inlägg: 1510
Blev medlem: 2012-05-09, 02:04
Ort: Habo
Kontakt:

Re: Five Feet Creek - Extension

Inlägg av RobertKlarén »

LLJ skrev:Det enda som jag kan tänka mig är att sköldpaddorna lägger om växlarna för långsamt för att vara verklighetstroget. (Märks särskilt när man använder snabbklocka, men det gör man ju inte i americaN).

Var det problem med Cobalt?
/Lars
Är inte hastigheten avhängig av spänningen (nu är jag på hal is). Jag har både Cobalt och Turtouis, den senare är enklare att montera då det går att manuellt flytta läget för växeltungan. Att Cobalt är lägre eä dess primära fördel.

Jag kanske kommer att köra manuellt istället, då blir omläggningen definitivt inte skalenlig.

//Robert
Lite arbete ofta ger större resultat än stort arbete sällan
Done is better than perfect

Medlem i FREMO http://www.fremo-net.eu/3.html
Medlem i ModulSyd http://ModulSyd.se
Bygger americaN (Väldigt mycket faktiskt, både modul och hemmabana)
Användarvisningsbild
RobertKlarén
Inlägg: 1510
Blev medlem: 2012-05-09, 02:04
Ort: Habo
Kontakt:

Re: Five Feet Creek - Extension

Inlägg av RobertKlarén »

MickeC skrev:
RobertKlarén skrev:Jag har funderat....när man ända ska göra om, varför inte ta ett rejält omtag och addera lite komplexitet.

FFC är en expansiv liten stad som är i stort behov av kommunikationer och transportkapacitet. Borgmästare Clarion överväger därför att skaffa fram medel för att anlägga ett team track till gagn för traktens fabrikörer och bönder.



Kommentarer på det?

//Robert
Trevligt att planerna frodas, ett par om och tillbyggnader så står namnet för bredden ;)

Åter till ordningen, jag tycker det ser bra ut. Sen kanske bebyggelse skall byggas ut för att motivera trafiken, några lagom ej spåranslutna industrier som utnyttjar teamtracket. Kanske som halvor eller kulisser?

Ett önskemål från persontrafikavdelning är en "mellanperrong" så att passagerare kan utbytas även från det genomgående spåret, det räcker med beläggning av sten, tegel eller trä i höjd med rälsöverkant the american way som ofta syns på bilder...

Vad gäller växelmotorer hjälpte jag Curtan att montera sista utgåvan av Cobalt på Krutträsk, det känns som ett bra alternativ till tortoisen...
Jag ska bygga ut men det är lite ont om plats. Fördelen med ett Team Track är ju att industrin inte nödvändigtvis finns i närheten av spåret.

Mellanperrong var det beställt, ska försöka fixa det. Då till kommer några snygga övergångar också.
Lite arbete ofta ger större resultat än stort arbete sällan
Done is better than perfect

Medlem i FREMO http://www.fremo-net.eu/3.html
Medlem i ModulSyd http://ModulSyd.se
Bygger americaN (Väldigt mycket faktiskt, både modul och hemmabana)
Skriv svar

Återgå till "americaN - moduler"