Hej NordAmerika vänner

Moduler byggda efter Fremo americaN-standarden
SethSwede
Inlägg: 576
Blev medlem: 2014-01-18, 10:09

Hej NordAmerika vänner

Inlägg av SethSwede »

Roligtatt se era fina banor, tyvärr kommer jag inte till årets DT. Vi är flera i USMS som ska åka till årets stora FREMO Nordamerika modulträff i Kolding. Skulle vara roligt om några av er skulle tänka sig prova att också köra i H0 skalan.
Mvh
Seth
http://www.usms.se/kolding-2018.htm
IMG_3210.JPG
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 954
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: Hej NordAmerika vänner

Inlägg av kasoe »

Kan tänka mig att hänga på!
Jag har köpt på mig en del EL lok i H0 och utöver det en "bunt" med vagnar i blandade bolag.
Avsikten var egentligen en liten växlingsbana hemma men visst kan man väl tänka sig att dra på någon modulträff då och då även i H0... ;)

/Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
SethSwede
Inlägg: 576
Blev medlem: 2014-01-18, 10:09

Re: Hej NordAmerika vänner

Inlägg av SethSwede »

Kul Anders
Drömmen är en framtida FREMO NorthernAmerika träff i Sverige. Kräver dock en hall i södra selen av Sverige, då tror jag att även Tyskarna skulle åka hit med moduler
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 954
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: Hej NordAmerika vänner

Inlägg av kasoe »

Kräver dock en hall i södra selen av Sverige
Tänkte du på Jönköpingstrakten? :D

/Anders
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 954
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: Hej NordAmerika vänner

Inlägg av kasoe »

Om jag inte har helt fel så får vi upp en ansenlig mängd tyska deltagare till en AmN träff i trakterna under... hösten? Nu minns jag inte... Men man kanske kan köra en combo med N och H0...
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Användarvisningsbild
daniel
Inlägg: 3545
Blev medlem: 2012-05-08, 10:15

Re: Hej NordAmerika vänner

Inlägg av daniel »

Grimslöv kan vara ett alternativ om vi önskar bra boende i anslutning till lokalen.
SethSwede
Inlägg: 576
Blev medlem: 2014-01-18, 10:09

Re: Hej NordAmerika vänner

Inlägg av SethSwede »

kasoe skrev: 2019-02-24, 10:41 Om jag inte har helt fel så får vi upp en ansenlig mängd tyska deltagare till en AmN träff i trakterna under... hösten? Nu minns jag inte... Men man kanske kan köra en combo med N och H0...
Skulle vara kanon!
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Hej NordAmerika vänner

Inlägg av LLJ »

Låt Robert sköta detta då han är träffansvarig för americaN träffen. Så undviker vi att det blir för många kockar.
Datum är 22-25/8.

/Lars
Användarvisningsbild
HansBrage
Inlägg: 277
Blev medlem: 2015-08-02, 21:24
Ort: Alingsås

Re: Hej NordAmerika vänner

Inlägg av HansBrage »

SethSwede skrev: 2019-02-23, 23:06 Roligtatt se era fina banor, tyvärr kommer jag inte till årets DT. Vi är flera i USMS som ska åka till årets stora FREMO Nordamerika modulträff i Kolding. Skulle vara roligt om några av er skulle tänka sig prova att också köra i H0 skalan.
Mvh
Seth
http://www.usms.se/kolding-2018.htm
IMG_3210.JPG
Klart man kan köra även i H0. Men för min del känns det väldigt avlägset att bygga några H0-moduler. Men köra går ju och kanske hittar jag något kul att köra med också.
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 954
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: Hej NordAmerika vänner

Inlägg av kasoe »

Lugnt och fint nu... Seth bjöd in att "prova på", tror inte det innebär att man måste bygga moduler eller ens ha något rullande, se det som en inbjudan att "testa något annat" (men ändå amerikanskt).

Och Lars, det var INTE ett förslag att ändra i träffen i Fagerhult, inte i år och inte något är. Bara en illustration av att inom AmN så förekommer redan (planerat iaf) att ett gäng tyska modulrallare kommer upp och kör på en US-bana. Inget mer än så, det är ingen som tänkt att ändra något eller ens föreslagit det... MEN OM någon gör en träff i "södra delen av Sverige" för H0 så KANSKE man kan köra med N också och då få upp en H0 och en N bara med US förebild...

Så alla kan vara lugna, jag ska inte dra igång något... Men visst vore det kul att få provköra lite US i H0? :)

/Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Skriv svar

Återgå till "americaN - moduler"