Re: Citrus plains
Postat: 2017-02-23, 11:48
Fördelen med dubbelspårsanslutning på höger sida är att man då kan använda vanliga dubbelspårslinjemoduler som utdragsspår. Antingen att man har <CitrusPlains>-<Dubbelspårsmoduler>-<2-1-modul> eller att man har <CitrusPlains>-<2-2-dubbelspårsmodul-med-övergång>-<Dubbelspårslinjemoduler>
När jag tittar på planritningen på CitrusPlains så inser jag att det faktiskt skulle funka att ansluta en enkelspårs-linjemodul på höger sida av CitrusPlains även om du tar bort yttersta växeln och har dubbelspårsanslutning. Man tappar visserligen möjligheten att använda det nedersta spåret som huvudspår då, men i det fallet får andra spåret nerifrån fungera som huvudspår. Det går ju ändå bra att göra rundgång om man gör så. Om du gör det så fundera på att flytta industrierna och växlarna ca 15 cm åt höger så att du slipper kurvan till höger om "Big M Packers" över modulskarven. Nu kanske det inte spelar så stor roll, men jag brukar alltid försöka undvika att spåret går snett eller i kurva över en modulskarv.
Med vänlig hälsning
Daniel
När jag tittar på planritningen på CitrusPlains så inser jag att det faktiskt skulle funka att ansluta en enkelspårs-linjemodul på höger sida av CitrusPlains även om du tar bort yttersta växeln och har dubbelspårsanslutning. Man tappar visserligen möjligheten att använda det nedersta spåret som huvudspår då, men i det fallet får andra spåret nerifrån fungera som huvudspår. Det går ju ändå bra att göra rundgång om man gör så. Om du gör det så fundera på att flytta industrierna och växlarna ca 15 cm åt höger så att du slipper kurvan till höger om "Big M Packers" över modulskarven. Nu kanske det inte spelar så stor roll, men jag brukar alltid försöka undvika att spåret går snett eller i kurva över en modulskarv.
Med vänlig hälsning
Daniel