Ah, 70-talet, de breda monsterbilarnas decennium... Om man tänker på t.ex. en Ford Thunderbird från 70-talet så skulle jag gissa att vägarna nästan var bredare på den tiden...
Alltid intressant att veta vad förebilden verkligen dikterar, men jag är nog med Robban på att det viktigaste är att det ser rätt ut, och det tycker jag bilderna i första inlägget gör, åtminstone så långt det går att avgöra från ett foto...
Hälsar,
Anders Ö
Road width - AmericaN style
Re: Road width - AmericaN style
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Re: Road width - AmericaN style
Jag nöjer mig med mina anteckningar och bygger efter det som jag tycker ser rätt ut så det blir ingen utredning...RobertKlarén skrev: Men jag ser fram mot MickeC´s utredning.
//Robert
Re: Road width - AmericaN style
Hittade en av mina utgångsvärden i en gammal MR, där anges ett standardmått för bredd på betongvägar i städer till 10 1/2 ', ca 315cm vilket blir ungefär 2cm per körbana.MickeC skrev:
Jag nöjer mig med mina anteckningar och bygger efter det som jag tycker ser rätt ut så det blir ingen utredning...
Re: Road width - AmericaN style
Kom att tänka på den här tråden när jag läste följande lilla artikel på Raildig. Vet inte om det tillför så mycket men i alla fall.... here we go.....
http://www.raildig.com/blog/us-road-dimensions/
http://www.raildig.com/blog/us-road-dimensions/
AmericaN Southern Pacific
http://liveti1till160.blogspot.se/ https://www.flickr.com/photos/147236601@N04/
http://liveti1till160.blogspot.se/ https://www.flickr.com/photos/147236601@N04/