Sommarkörning?

N-skale-moduler enligt Fremo:s americaN-standard enligt amerikansk förebild
Användarvisningsbild
MickeC
Inlägg: 1874
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13
Kontakt:

Sommarkörning?

Inlägg av MickeC »

Hej!

Bara en liten "Gallup" om intresset för en sommarkörning nu innan planer för semester mm spikas...

Jag har funderat om en repris av "garagekörningen" eller är det någon som har några andra alternativ?

//Micke C
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 957
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: Sommarkörning?

Inlägg av kasoe »

Vi här i Habo har precis fått material till en massiv byggomgång. Antalet moduler har möjlighet att fullkomligt explodera här...

Planerna inför semestern är redan mer eller mindre spikade. Just nu ser det ut som att alla helger fram till semestern är upptagna med 1-2 undantag...
För min egen del så skulle det passa bättre efter semestern, även om det redan finns några bokningar där så är det än så länge lättare att arrangera om..

En annan sak som vore bra är om vi hann hålla ett av våra "tågmöten" och göra vagnskort till de vagnar vi har vädrat, kanske tom någon "loktrimmningsdag" så vi kan plocka med oss några modeller (lok + 3-4 vagnar) som kan vara med. Då får vi testat även våra lokkort och lokinställningar...

Mina 2c.

Självklart är jag MYCKET intresserad av att vara med på en sådan körning!!


Hälsar,
Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Användarvisningsbild
MickeC
Inlägg: 1874
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13
Kontakt:

Re: Sommarkörning?

Inlägg av MickeC »

Vi får se vad sommar ger. Jag planerar att bygga upp AmericaN-slingan i källaren när det nu pågår lite större arbeten i hobbyrummet, det innebär att det blir möjligt att köra utan större förberedelser när andan faller på.

//Micke C
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 957
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: Sommarkörning?

Inlägg av kasoe »

Det låter utmärkt! "När andan faller på" känns perfekt!

Jag gissar att vi här i Habo kan vara sugna på en lite större träff i höst, när våra moduler börjar bli klara. Kanske inte så mycket "körträff" men det komme rnog gå åt en större lokal för att bygga upp våra moduler och provköra...

Hälsar,
Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Skriv svar

Återgå till "americaN"