Cravings

N-skale-moduler enligt Fremo:s americaN-standard enligt amerikansk förebild
Användarvisningsbild
FredrikB
Inlägg: 138
Blev medlem: 2012-05-09, 02:16
Ort: Drammen, Norge

Cravings

Inlägg av FredrikB »

Hej Bullen!

Jag är en kille på 40 år som alltid har gått igång på orange snabbtåg och lok med bak-och-framvända vindrutor från länder där man äter grodor.

Men härom månaden började jag plötsligt även tänka på F7:or, helst flera stycken, i ATSF:s warbonnet-målning och med minst åtta vagnar Super Chief i kroken, och dessa tankar lämnar mig inte längre någon ro.

Vad har hänt? Är jag normal? Vad skall jag göra? Försöka dämpa min ångest genom att äta fler grodor, eller bara ge upp och hala fram VISA-kortet?

Hjälp!

"En som aldrig frågat förr"
Användarvisningsbild
MickeC
Inlägg: 1874
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13
Kontakt:

Re: Cravings

Inlägg av MickeC »

FredrikB skrev:Hej Bullen!

Jag är en kille på 40 år som alltid har gått igång på orange snabbtåg och lok med bak-och-framvända vindrutor från länder där man äter grodor.

Men härom månaden började jag plötsligt även tänka på F7:or, helst flera stycken, i ATSF:s warbonnet-målning och med minst åtta vagnar Super Chief i kroken, och dessa tankar lämnar mig inte längre någon ro.

Vad har hänt? Är jag normal? Vad skall jag göra? Försöka dämpa min ångest genom att äta fler grodor, eller bara ge upp och hala fram VISA-kortet?

Hjälp!

"En som aldrig frågat förr"
Tyvärr ;) kan vi nog bara ge svaret att sjukdomen är obotlig men gudskelov inte dödlig....

Som "pricktest" för att testa att symptomen är riktigt kan du ju kolla in oss under körningen i Värnamo som vi nu så sakteliga börjat planera även om man då måste varna för diverse fordon i H0 som uppfyller dina första kriterier. Det finns minst två kända Modulsyd-profiler som kör franskt i H0...

//Micke C
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
Användarvisningsbild
jhjelm
Inlägg: 983
Blev medlem: 2012-05-08, 10:29
Ort: Timmele

Re: Cravings

Inlägg av jhjelm »

Hej En som inte frågat förr,

Försökt inte ta dig över Atlanten utan bara fortsätt med det Franska. :) Gärna i en större skala. :)

Det är tabu att tänka på F7:or.

Brutna-näsor lok kan man inte få för många av :)

MVH Jonas (Grodätarn) som kanske blir lynschad när jag svarar så här i denna avdelningen :)
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 954
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: Cravings

Inlägg av kasoe »

Kära "En som aldrig frågat förr",

Du har fått det om bakfoten, det du beskriver du nu har hamnat i är fullkomligt normalt. Den situation du beskrev tidigare känns däremot som fullständigt ohållbar, jag förstår inte hur folk kan leva så!

Släpp grodorna i närmaste damm, hala fram en kall Budweiser, greppa en ostburgare och häng på! :D

Yippie-ka-ei!!!

Hälsar,
Anders Ö f.d fordons frankofil (dock på gummihjul...)
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Användarvisningsbild
z750asn
Inlägg: 166
Blev medlem: 2012-05-08, 10:29

Re: Cravings

Inlägg av z750asn »

Jag tror min sann att min herre har drabbats av följande sjukdom. :D

Tillståndet är som Micke sa obotligt ......
RailEnthusiasts1.jpg
RailEnthusiasts1.jpg (250.55 KiB) Visad 3659 gånger
Användarvisningsbild
berraf
Inlägg: 67
Blev medlem: 2012-05-09, 02:11

Re: Cravings

Inlägg av berraf »

Go for it all the way ;)
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: Cravings

Inlägg av Eke »

Åh, i detta upplysta tidevarv så är det väldigt accepterat med sådana polyferroviala böjelser!
Inget att skämmas över, så det är bara att bejaka sina små sidospår!
Och vill du ha ett större sidospår så finns ju alltid halvnollan med både franska frestelser och annat intressant lätt tillgängligt! ;)

Själv har jag flera inriktningar spridda över europa med så olika stil som Fransk teknisk elegans och design och den östtyska lite mer rustika stilen med Ludmillor och andra grovhuggna vehiklar!
Samt skandinaviskt i nutid som huvudspår!
Och, det finns minsann även två Santa Fe lok med warbonetmålning i samlingarna! :o

Något av mina närmaste lokinköp kommer förövrigt nog att bli ett lok med bakvända vindrutor med bokstäverna FRET på sidorna då jag länge drömt om ett sådant!
Men jag skippar grodorna och tar hellre ett glas rött i goda mj-vänners lag! ;)


Mvh. Peter - som även svävar fram gashydrauliskt när gummihjulen ska nyttjas!


PS. det finns ju minnsan franska tåg även på andra sidan pölen!!! Gasturbindrivna motorvagnståg på hög fransk tekniknivå! Finns i modell från Jouef! DS.

PS. igen! Mehano har tillverkat ett amerikanskt diesellok med SNCF-märkning!!! :shock: Kanske något för herr grodätarn med amerikaintresse! ;) Undrar vart den förebilden höll till? Kanske i någon fransk koloni? DS. igen.
Skriv svar

Återgå till "americaN"