Fred:ar...

N-skale-moduler enligt Fremo:s americaN-standard enligt amerikansk förebild
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 954
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Fred:ar...

Inlägg av kasoe »

Var det någon som hade Fred:ar över?

Jag har 2 st egna men om man ska plocka med sig några lok så vore det gött att ha några extra så man får en till varje lok... Tar gärna obyggda...

Hör av er om det finns...

Hälsar,
Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Användarvisningsbild
MickeC
Inlägg: 1874
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13
Kontakt:

Re: Fred:ar...

Inlägg av MickeC »

kasoe skrev:Var det någon som hade Fred:ar över?

...

Hälsar,
Anders Ö
Tyvärr inte till salu, däremot kommer jag ha med mig "alla" mina och även två Daisy så det finns att låna om det behövs.
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 954
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: Fred:ar...

Inlägg av kasoe »

Jag har 2 st själv, tänkte plocka med mig några lok till om jag får ordning på dom, det vore kul. Men att hålla på att krabba med programmering på träffen tänkte jag undvika... Så jag plockar med de lok jag kan få Fred:ar till, just nu verkar det som jag kan låna av Olle så det löser sig nog. Om någon inom Fremo ska köpa fler i framtiden så hoppas jag man får chansen att hänga på. Ironiskt nog så funkar "samköp" från FREMO bättre inom denna AmN-grupp än vad det gjort för mig inom svenska Fremo-gruppen när jag var medlem... ;)

Jag mindes det var någon som proklamerade på en söndagsträff att de hade över, men de har tydligen tagit slut så jag gissar vi kommer få se massor av lok på DT... ;) Men min situation är nog löst, åtminstone tillfälligt!

Hälsar,
Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Användarvisningsbild
MickeC
Inlägg: 1874
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13
Kontakt:

Re: Fred:ar...

Inlägg av MickeC »

kasoe skrev:Men att hålla på att krabba med programmering på träffen tänkte jag undvika...
Anders Ö
Så omständigt är det väl inte ;), med IB:n är det ju fixat på 10s, har man sen färdiga lappar för märkning går det lätt att hålla ordning på också...
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
Användarvisningsbild
kasoe
Inlägg: 954
Blev medlem: 2012-05-09, 02:17

Re: Fred:ar...

Inlägg av kasoe »

...jag testade med 13 V...
Börjar det dra ström och man har lite klena ledningar så tappar man rätt snabbt spänning, kan det varit något med det?

Om den vill ha 12-24 volt så skulle jag lägga mig i mitten, dvs runt 18 V.
Vill man hålla nere utspänningen så får man justera den inne i burken istället (RTFM: finns beskrivet i kapitel 7.8.1... ;) ).

Så jo, jag skulle misstänka att matningen kan ha varit en spelare i det hela...

Hälsar,
Anders Ö
Anders Östlund
Huvudintressen är Svenskt i 0, Amerikansk N-skala och en hel del annat inom MJ...
Bygger du i nollan? Kika in på www.nollan.nu
Användarvisningsbild
MickeC
Inlägg: 1874
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13
Kontakt:

Re: Fred:ar...

Inlägg av MickeC »

OlleLindskog skrev:... hur gör vi med boostrar och centralenhet?

/Olle
Jag har med mig min IB antingen som centralenhet eller programmeringsstation.

Som ni kanske sett på annan plats håller jag på att bygga om två rocoboostrar med MGP:s sats. Dessutom har jag 2 uhlenbrock Power 2

sen skulle jag vilja testa diverse kombinationer med boostrar på olika sidor om boosterskarven... Och bl.a få till samma utspänning på alla, jag vet inte hur Zephyren interagerar med de andra, läge för test innan DT?
//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
Användarvisningsbild
MickeC
Inlägg: 1874
Blev medlem: 2012-05-09, 02:13
Kontakt:

Re: Fred:ar...

Inlägg av MickeC »

//Micke C - Mikael Carlsson
VMJF - FREMO
Hökerum som N-RE
Crawford Valley i americaN
Skriv svar

Återgå till "americaN"