Information till deltagare Modelltågsmässan Göteborg 27-29 April.

Bilder och text från träffar som varit
Användarvisningsbild
RickardNordström
Inlägg: 378
Blev medlem: 2013-09-28, 23:17
Ort: Göteborg

Information till deltagare Modelltågsmässan Göteborg 27-29 April.

Inlägg av RickardNordström »

Hallå :)

Nu är det knappt 1 vecka kvar tills Modelltågsmässan äger rum i Göteborg.
Här kommer lite bra att veta information.

Fredag
¤ Mässlokalen är tillgänglig från 15.00 på fredagen (27 April). (Lokalen brukas fram till 15.00 så det går inte att rycka/banka på dörrar för att komma in tidigare.)
¤ Utställarbord är beställda för leverans mellan 14.30 till 15.00. Hjälp att montera upp dessa samt placera ut dem uppskattas.
¤ Jag bjuder på korv med bröd, kaffe och lättare fika på fredagen under uppackning och montering. Målsättningen är att detta skall kunna ske senast klockan 16.00.
¤ Vi förväntar oss att bruka lokalen för uppställning/uppackning mellan 15.00 - 21.00.

Lördag
¤ Vi öppnar mässlokalen för uppackning klockan 08.00.
¤ Mässan öppnar 10.00 och stänger 16.00.
¤ Jag bjuder utställare och deltagande Modulägare på korv med bröd under mässans öppettider.
(Är du inte med vid uppackning eller nedmontering utan endast lokförare över dagen/helgen gäller inte denna förmån.)
¤ Lokförare har tillgång till lokalen från 08.00. Entréavgift erläggs i kassan (100:-) på plats om du inte är med vid uppackning och nedpackning på fredag respektive söndag.
¤ Jag bjuder utställare och moduldeltagare på middag. Middag serveras ca klockan 17 (ej senare).
(Är du inte med vid uppackning eller nedmontering utan endast lokförare över dagen/helgen gäller inte denna förmån.)
(Vill du äta med oss. Meddela i god tid. Kostnad 120:-)
¤ Mässhallen stänger någon gång mellan 19-21. (Intresse av att mingla eller köra tåg är det som avgör.)

Söndag
¤ Vi öppnar mässlokalen klockan 09.00.
¤ Mässan öppnar 10.00 och stänger 15.00.
¤ Jag bjuder utställare och deltagande Modulägare på korv med bröd under mässans öppettider.
(Är du inte med vid uppackning eller nedmontering utan endast lokförare över dagen/helgen gäller inte denna förmån.)
¤ Lokförare har tillgång till lokalen från 09.00. Entréavgift erläggs i kassan (100:-) på plats om du inte är med vid uppackning och nedpackning på fredag respektive söndag.
¤ Klockan 15.00 drar alla sitt strå till stacken. Vi hjälps åt att grovstäda. Det betyder att alla ansvarar för sin yta och sitt skräp samt fäller ihop bord och stolar.

Parkering
Ja... vad skall man säga. Det är inte den bästa platsen för detta evenemang i år sett till parkeringsmöjligheter.
Vår tidigare parkering är numera uthyrd till Europcar. Jag har haft en dialog med dem. Tyvärr var den person som var ansvarig för parkeringen inte till mycket hjälp.
Trots att parkeringen hitintills mer eller mindre stått tom på helgerna får vi inte hyra denna.
Nödlösningen blev istället efter kontakt med markägaren runt mässhallen att vi får stå längs med mässhallens vägg på baksidan.
Här är det begränsat med utrymme. Därför har jag beslutat att dessa platser i första hand får brukas av tillresta handlare samt deras släp. I andra hand får dem som rest långväga parkera här. Då pratar vi långväga med moduler. (Man får ej parkera framför inlastningsdörrarna då detta är utrymningsväg vid fara eller brand.)
Tyvärr har man även stängt det stora garaget vid Gokartcentralen. Så parkering får användas i och omkring närområdet.
Jag skall kika på vad som finns för alternativ och ber att få återkomma på denna punkt.

Lokförare
Lokförare är varmt välkomna om man vill köra tåg. Viktigt är dock att först kolla med respektive gäng (gärna i förväg här på forumet) om det är ok.
Vill man köra med egna tåg är det också viktigt att fråga om detta i förväg. Medhavda tåg skall under mässans öppettider vara av svensk förebild.
Entréavgift på 100:- erläggs vid ankomst i kassan av lokförare.

Deltagare
Alla deltagare skall vara anmälda i förväg. Namnbricka skall bäras vilken tillhandahålls av mig.
Det är en enklare bricka som du får skriva ditt namn på själv.

Mat
Mat skall beställas i god tid.
I år serverar vi en Asiatisk buffé. (Inte lika stort urval som på restaurang. Mer likt Timmele)

Frågor på detta eller om någon känner att det saknas något kan skicka mig ett PM.
Mvh Rickard
:)
Användarvisningsbild
IngvarÖsterberg
Inlägg: 357
Blev medlem: 2013-02-26, 15:19
Ort: Partille

Re: Information till deltagare Modelltågsmässan Göteborg 27-29 April.

Inlägg av IngvarÖsterberg »

Hej Rikard.

Jag har visserligen redan anmält mig på den gamla tråden, men jag gör det gärna igen.
Jag packar tågväskan och kommer och kör, både lördag och söndag.

Hälsar Ingvar. :D
Användarvisningsbild
IngvarÖsterberg
Inlägg: 357
Blev medlem: 2013-02-26, 15:19
Ort: Partille

Re: Information till deltagare Modelltågsmässan Göteborg 27-29 April.

Inlägg av IngvarÖsterberg »

Hej Rikard!
Har varit nere och rekat lite, jag har ju en ganska tung tågväska, att bära på.
Den närmaste parkeringen verkar vara SJ:s långtidsparkering i sydväst c:a 100 meter från hallen.
Kollade inte, men den är väl inte billig, antar jag.

Hälsar Ingvar. :)
Användarvisningsbild
RickardNordström
Inlägg: 378
Blev medlem: 2013-09-28, 23:17
Ort: Göteborg

Re: Information till deltagare Modelltågsmässan Göteborg 27-29 April.

Inlägg av RickardNordström »

Det finns inga parkeringar som är billiga centralt i Göteborg. (Kan väl finnas ett och annat smultronställe)
Femmanhuset är väl inte speciellt dyrt.
Framförallt bör man väl åka kollektivt då detta troligast är mest ekonomiskt om man skall stanna länge. Samåkning funkar ju också. Till mässhallen kan man åka från hela Sverige med en kort promenad den sista biten. (Ca 5 min)

Mvh Rickard
Daniel Rydell
Inlägg: 378
Blev medlem: 2015-08-30, 21:47

Re: Information till deltagare Modelltågsmässan Göteborg 27-29 April.

Inlägg av Daniel Rydell »

Parkeringshuset i Nordstan har gratis parkering på söndagar.
Användarvisningsbild
StefanFjällemark
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
Ort: Stenungsund på Västkusten

Re: Information till deltagare Modelltågsmässan Göteborg 27-29 April.

Inlägg av StefanFjällemark »

IngvarÖsterberg skrev: 2018-04-21, 12:48 Jag har ju en ganska tung tågväska, att bära på.
En sån här har jag skaffat som underlättar transport av tåg på kortare sträckor:
https://www.hega.se/produkter/vagnar-oc ... gagekarra/
Hälsningar från Stefan på västkusten :geek:
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
Användarvisningsbild
IngvarÖsterberg
Inlägg: 357
Blev medlem: 2013-02-26, 15:19
Ort: Partille

Re: Information till deltagare Modelltågsmässan Göteborg 27-29 April.

Inlägg av IngvarÖsterberg »

Tack Stefan.
Bra att du påminde mig, att jag har ju en sådan i hallen. 8-)
Minne från husvagnstiden!
PS: Som dom sa i en viss sketch i Tv: "Tänkte inte på de'". DS.
Hälsar Ingvar. :D
Användarvisningsbild
IngvarÖsterberg
Inlägg: 357
Blev medlem: 2013-02-26, 15:19
Ort: Partille

Re: Information till deltagare Modelltågsmässan Göteborg 27-29 April.

Inlägg av IngvarÖsterberg »

Hej!
Jag förutsätter att vi kör med EKE-bus?
Och lokadresser fixar vi efter ankomst?
Hälsar Ingvar. :)
Användarvisningsbild
CurtanSvensson
Inlägg: 824
Blev medlem: 2014-01-10, 00:53

Re: Information till deltagare Modelltågsmässan Göteborg 27-29 April.

Inlägg av CurtanSvensson »

Jag har med mig lokadresslista - inga problem - bara att anteckna sig när man kommer.
Curten
Användarvisningsbild
Jan-Joel Salo
Inlägg: 1
Blev medlem: 2018-04-24, 23:23

Re: Information till deltagare Modelltågsmässan Göteborg 27-29 April.

Inlägg av Jan-Joel Salo »

Rickard, tänkte ju anmäla mig till maten, Curten påminde mig om det idag att jag skulle göra det.
/J-J
Skriv svar

Återgå till "Träffar som varit"