Värnamo Moduldagar 2013 ( 3-6 januari)

Bilder och text från träffar som varit
StaffanWiman
Inlägg: 787
Blev medlem: 2012-05-09, 02:18

Re: Värnamo Moduldagar 2013 ( 3-6 januari)

Inlägg av StaffanWiman »

Hej,

Hur dags bör man komma på torsdag? Tidsspannet mellan kl. 14 och 18 är väldigt långt, och jag brukar komma lite väl tidigt. Mycket väntan...

En nyfikenhetsfråga: Hur mycket rullande materiel brukar man ha med sig (förutom det som efterfrågas till trafikspelet)? Jag hade preliminärt tänkt ta med fyra tågsätt (persontåg, varav ett svenskt). Är det väldigt mycket eller väligt lite eller ganska normalt?

Den där sladdiskussionen har jag inte riktigt hängt med i. Men jag fick en sladd till när jag köpte en Lenzpanel. Den fungerar till multimusen när den är master. Är den "för bra" då, dvs har den för många ledare i det här sammanhanget?

Staffan
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: Värnamo Moduldagar 2013 ( 3-6 januari)

Inlägg av Eke »

Rolandhs skrev:Hej
tar med komplett Lenz booster m trafo till Hallsberg har dock inga anslutningar för expressen.
// Roland S
Kalasbra Roland, jag fixar "expressen" ;)

Mvh. Peter
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: Värnamo Moduldagar 2013 ( 3-6 januari)

Inlägg av Eke »

StaffanWiman skrev:Hej,

Hur dags bör man komma på torsdag? Tidsspannet mellan kl. 14 och 18 är väldigt långt, och jag brukar komma lite väl tidigt. Mycket väntan...

En nyfikenhetsfråga: Hur mycket rullande materiel brukar man ha med sig (förutom det som efterfrågas till trafikspelet)? Jag hade preliminärt tänkt ta med fyra tågsätt (persontåg, varav ett svenskt). Är det väldigt mycket eller väligt lite eller ganska normalt?

Den där sladdiskussionen har jag inte riktigt hängt med i. Men jag fick en sladd till när jag köpte en Lenzpanel. Den fungerar till multimusen när den är master. Är den "för bra" då, dvs har den för många ledare i det här sammanhanget?

Staffan

Ja, den är lite "för bra" om du köper en lursladd så kan jag fixa kontakter till dig! Har några sladdar extra men har inte så det räcker till alla!

Mvh. Peter
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Värnamo Moduldagar 2013 ( 3-6 januari)

Inlägg av LLJ »

@Staffan:

Hur mycket rullande du vill ha med avgör du själv. Du kan dock inte räkna med att ha mer än ett tågsätt upp på banan samtidigt (annat än om fler används i trafikspelet).

Det finns nog alltid andra som behöver hjälp att bära in sina moduler, så om du är på plats runt 14 så gör det inget.

/Lars
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Värnamo Moduldagar 2013 ( 3-6 januari)

Inlägg av LLJ »

Sista vagnskortet laminerat och fraktsedlarna utskrivna.

Nu kör vi!!

/Lars
Swede

Re: Värnamo Moduldagar 2013 ( 3-6 januari)

Inlägg av Swede »

HejVänner. Kan ni lägga upp bilder på alla moduler?
Tack
Seth
Skriv svar

Återgå till "Träffar som varit"