Fremo träffen i Sverige 16 till den 19 augusti

Bilder och text från träffar som varit
StaffanWiman
Inlägg: 787
Blev medlem: 2012-05-09, 02:18

Re: Fremo träffen i Sverige 16 till den 19 augusti

Inlägg av StaffanWiman »

Då ska jag göra vad jag kan för att lägga ner en station på platsen och för övrigt skapa något landskapsliknande.

Staffan
Användarvisningsbild
AiR
Inlägg: 149
Blev medlem: 2012-05-09, 15:01

Re: Fremo träffen i Sverige 16 till den 19 augusti

Inlägg av AiR »

Ett kort meddelande för de som är FREMO-medlemmar i Sverige:

Vill du ha en tjusig skylt med Fremo-logga, ditt namn och flaggor för dina språk så skriv in ditt namn här:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... WhxcVRJVlE

Efter den 21/5 nån gång så kokar vi skylt, jag tar med dem till Älmhåla. Kanske kostar de en tia eller två.

Sprid gärna denna länk till andra FREMO-iter. Det lär ska finnas nåt forum där jag inte är med.
Jerker aka AiR
AiR - Andersson i Rakvattnet - H0 N och så mycket mer...
Martin
Inlägg: 59
Blev medlem: 2012-05-09, 02:15

Re: Fremo träffen i Sverige 16 till den 19 augusti

Inlägg av Martin »

Kom nu alla vänner varenda kotte som jag känner.

Välkomna ska ni vara att studera denna bana
Den är inte lång, men den blir ej heller trång
Du kan vara trygg, behöver inte böja rygg

Det kommer fremo moduler och Stockholms moduler, stackars moduler och farfars moduler,
nån är tysk och nån är dansk men alla är dom byggda med glans.
Hjulflänsar behöver inte ha RP:s, men det är ok om du har herpes, ja tänk va hjul, kan vara kul.

Trafikspelet blir gjort av H och L, det kommer att vara rena himmel .
Om man inte vill köra fort, hinner man ta en hutt, vill man inte köra alls kan man dra en vals, om hur tröttsamt det kan vara, att för ett helt tågsätt svara.

Så blir man trött på att köra är det bara att sitta och söla, de blir lätt att hitta, nånstans att sitta.
Sugen på en Fika? Där är vi alla lika.

Det kommer både lilla N och stora H, så de e bara att passa på.
Släkterna komma och släkterna gå, det är bara hjulen som rullar på
Livet är kort, även om du äger en rock, så passa på att ha kul med rullande hjul.

Vill du sova på plats så får du bo i ett palats, än finns det platser, men vi börjar få ont om madrasser.

Nä - nu är det dags att du öppnar filen, och undersöker banprofilen. Lär dig namnet på alla stationer, så slipper du få hallucinationer, och så slipper du bli rädd, när du i handen plötsligt får en Fredd. Och om du agerar stins, kommer att vara stolt som en prins.

Mvh

/Martin :D

Stort tack! till H och L (Halvor och Lars) som lagt ner mycket möda och stort besvär på att få banplaneringen klar. Och nu börjar planeringen med trafikspelet...
Bilagor
Almhult_final.pdf
H0 banan i Älmhult
(476.77 KiB) Nerladdad 303 gånger
Användarvisningsbild
FreddePettersson
Inlägg: 772
Blev medlem: 2012-05-09, 02:16
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Fremo träffen i Sverige 16 till den 19 augusti

Inlägg av FreddePettersson »

Underbart skrivet Martin

Vi ser fram emot Älmhult
Kan meddela att växlen nu snart även är helt RUT kompatibel. Lasse har gjort en mjukvara som verka funka, klockor fick på på Värnamo sjukhus som skulle renovera en avdelning.

Ska bygga lite på växlen under kommande veckor - allt ska nog funka till Älmhult. Vore bara om normän eller danska kan ta med klockstegare "ifall det skulle krångla , gå sönder eller likande"

Med vänlig hälsning,
FREMO Televerket Värnamo
Medlem i Värnamo Modelljärnvägsförening
Medlem i FREMO
Medlem i ModulSyd

Bygger modelljärnväg i modulform:
Byggtrådar:
Kristineberg Lastplats område
Endlösa Tråd & Metall - en slutmodul
Kristineberg Västra
Användarvisningsbild
MikaelB
Inlägg: 436
Blev medlem: 2012-06-26, 23:53
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Fremo träffen i Sverige 16 till den 19 augusti

Inlägg av MikaelB »

Hejsan!

Tittar gärna in på lördagen som åskådare, om det går bra? Var inne på googlemaps, kan det stämma med en 10 - 15minuters promenad från stationen till skolan?

Mvh
Mikael
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Fremo träffen i Sverige 16 till den 19 augusti

Inlägg av LLJ »

FREMO-träffar är inga publika träffar, men vi tar emot föranmälda gäster som då även deltager i trafikspelet.
Anmälan till Martin antingen via e-mail på FREMO:s hemsida eller PM här på forumet.

/Lars
Användarvisningsbild
MikaelB
Inlägg: 436
Blev medlem: 2012-06-26, 23:53
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Fremo träffen i Sverige 16 till den 19 augusti

Inlägg av MikaelB »

LLJ skrev:FREMO-träffar är inga publika träffar, men vi tar emot föranmälda gäster som då även deltager i trafikspelet.
Anmälan till Martin antingen via e-mail på FREMO:s hemsida eller PM här på forumet.

/Lars
Ahh vad synd, som nybörjare känner jag mig inte redo för att hoppa in aktivt då jag aldrig provat på trafikspel. Det kommer väll fler "tåg" antar jag ;)

Mvh
Mikael
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Fremo träffen i Sverige 16 till den 19 augusti

Inlägg av LLJ »

Mikael, det är det som är grejen med FREMO, att man skall deltaga aktivt. FREMO jobbar för att alla skall kunna vara med och vara en del av gemenskapen.
Har man inte varit med förut så får man en instruktör med sig, så att man kan lära sig hur det går till. Det är därför det krävs föranmälan, så att det finns instruktörer som kan ta hand om gästerna.
Så ta du och anmäl dig, så skall du se att det går bra.

/Lars
Användarvisningsbild
Eke
Inlägg: 1340
Blev medlem: 2012-05-09, 02:09

Re: Fremo träffen i Sverige 16 till den 19 augusti

Inlägg av Eke »

Det går nog tåg som passar dig redan i Älmhult Mikael! ;)
Kom du dit så ska du se hur kul det är, att vara lokförare är väldigt enkelt och vi är glada för all personal som kommer!
Det finns inget krav på hur mycket man ska vara med så det är bara att ta det i den takt du känner för!
Ett köruppdrag brukar inte ta så lång tid och sedan är det upp till dig när du vill ta nästa, eller så kan du gå bredvid någon som redan varit med några gånger om du vill!

Mvh. Peter
Användarvisningsbild
MikaelB
Inlägg: 436
Blev medlem: 2012-06-26, 23:53
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Fremo träffen i Sverige 16 till den 19 augusti

Inlägg av MikaelB »

Härligt, tack så mycket.

Mvh
Mikael
Skriv svar

Återgå till "Träffar som varit"