Innovatum 2015 (Trollhättan) Inställt!!

Bilder och text från träffar som varit
ThomasBergsten
Inlägg: 43
Blev medlem: 2012-05-09, 02:22

Innovatum 2015 (Trollhättan) Inställt!!

Inlägg av ThomasBergsten »

Hej på er alla,

Jag har fått information om att årets (2015) modelltågsmässa i Trollhättan är inställd.
Tydligen är det en krock med annat arrangemang som gör att man avvaktar detta år.

Däremot ska de göra en större satsning för 2016 då Trollhättan samtidigt firar 100 år som stad.
Med detta får jag återkomma med en inbjudan för 2016 vid senare tillfälle.

mvh
Thomas Bergsten



Här kommer en inbjudan till 2015 års modelltågsmässa på Innovatum i Trollhättan, som i år är den 14/11.

Sammankomsten följer tidigare år, uppbyggnad den 13/11, mässa och körning den 14/11, körning och rivning den 15/11.

Kostnad för deltagande är 100 kr/deltagare, vilket inkluderar lokal för fredag, lördag och söndag samt kaffe och en smörgås på lördagen.
OBS! Detta är en kostnad som Innovatum tar ut pga den nya lokalen.

Boende på vandrarhemmet Gula Villan kan rekommenderas (OBS, Var ute i god tid)

Det som verkar vara den stora skillnaden i år är att man flyttat mässan till Nova Arena (Samma område som Innovatum) som
är en event arena med betydligt mer plats (Man spelade innefotboll där en gång i tiden) vilket gör att restriktionen i tillgänglig yta
ändrats till det större och det finns även utrymme för en större N-skale anläggning om intresse finnes.

Jag tar emot anmälan med och utan moduler för samtliga skalor om så önskas, men jag hoppas att någon skulle kunna tänka sig att
planera en N-skale anläggning om intresse finns.
Modelljuntan och jag kommer att planera H0 banan.
För H0 banan så gäller eke-bussen och förhoppningsvis en z21. Då vi har en större yta så är jag öppen för moduler med delvis "grön" täckning,
men kommer jag i trångmål kommer jag att prioritera "gröna" moduler. Är det udda moduler eller överraskande "landskap" blir det extra prioritering :) .

Anmälan via denna tråd, alternativt via PM till mig.
Jag behöver anmälan senast i slutet av september.

Jag kommer att uppdatera denna information efter hand, och finns det frågor får ni gärna lägga ett pm.

Önskar er alla en bra sommar.

mvh
Thomas
Senast redigerad av 2 ThomasBergsten, redigerad totalt 2015 gång.
ThomasBergsten
Inlägg: 43
Blev medlem: 2012-05-09, 02:22

Re: Innovatum 2015 (Trollhättan)

Inlägg av ThomasBergsten »

Hej på er i sommaren,

Här kommer en liten uppdatering kring flytt från Science center till Nova Arena.
Orsaken till flytten är att man kommer att göra om dagens utställning till en mer permanent utställning vilket gör att man inte kan flytta runt på den så att mässan får plats.
Ytterligare en orsak är att man vill testa av Nova Arena för att se hur man kan göra till 2016 då Trollhättan firar 100 år som stad.

Flytten gör att mässan kan expandera från svår organiserade ca 800 m2 till en öppen planyta på ca 3000 m2, med betydligt bättre belysning och mer lättåtkomligt.
Vi får möjlighet till att skapa en betydligt större bana, samt även bjuda in andra skalor vilket jag tycker är roligt.
Tar gärna emot förslag.

Ha det gott och ha en trevlig sommar.
//Thomas Bergsten
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Innovatum 2015 (Trollhättan)

Inlägg av LLJ »

ThomasBergsten skrev: Modelljuntan och jag kommer att planera H0 banan.
För H0 banan så gäller eke-bussen och förhoppningsvis en z21.
eke-bussen kräver Z21 (den svarta) för att kunna användas fullt ut. D.v.s. skriver ni eke-bussen förutsätts stöd även för loconethandtag förutom XPressnet och X-bus.

/Lars
ThomasBergsten
Inlägg: 43
Blev medlem: 2012-05-09, 02:22

Re: Innovatum 2015 (Trollhättan)

Inlägg av ThomasBergsten »

Hej Lars,

Avser den svarta Z21:an. Användes även förra året på Innovatum körningen.

//Thomas
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Innovatum 2015 (Trollhättan)

Inlägg av LLJ »

Bra Thomas.
Eftersom Roco så idiotiskt kallat sina centraler Z21 (svart) resp z21 (vit) så ville jag vara extra tydlig.

/Lars
Användarvisningsbild
Aurel
Inlägg: 143
Blev medlem: 2012-11-02, 14:43

Re: Innovatum 2015 (Trollhättan)

Inlägg av Aurel »

Förra året användes min svarta Z21

// Aurel
ThomasBergsten
Inlägg: 43
Blev medlem: 2012-05-09, 02:22

Re: Innovatum 2015 (Trollhättan)

Inlägg av ThomasBergsten »

Hej på er alla,

Har gjort en förändring i själva inbjudan, (första inlägget) pga ny information från Innovatum.
Deltagaravgift 100 kr/deltagare.

/Thomas
Användarvisningsbild
IngvarÖsterberg
Inlägg: 357
Blev medlem: 2013-02-26, 15:19
Ort: Partille

Re: Innovatum 2015 (Trollhättan)

Inlägg av IngvarÖsterberg »

Hej Thomas!

Mitt i "sommaren" tar jag chansen att anmäla mig.
Jag tar med några tåg och kommer.

Hälsar Ingvar. :)
Användarvisningsbild
StefanFjällemark
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
Ort: Stenungsund på Västkusten

Re: Innovatum 2015 (Trollhättan)

Inlägg av StefanFjällemark »

Jag anmäler mig.
Eftersom det är i Nohabs hemstad Trollhättan, skulle det vara intressant att visa upp ock köra med Nohab-tillverkade lok? Till Innovatum-träffen hoppas jag kunna ta med en H0-lokstallsmodul och ett mycket stort antal lok av typen MX, MY och MZ samt Di3, MAV 61 i olika utföranden och färger. Flertalet av loken är digitaliserade och med ljud. Andra kanske har fler lok och andra loktyper. Det byggdes ju minst sagt rätt många lok där. Vad tycker ni?
Hälsningar från Stefan på västkusten :geek:
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
ThomasBergsten
Inlägg: 43
Blev medlem: 2012-05-09, 02:22

Re: Innovatum 2015 (Trollhättan) Inställt!!

Inlägg av ThomasBergsten »

Hej på er alla,

Ledsen att meddela att 2015 års modelltågsmässa är inställd. :cry:

Fick denna information av arrangören under veckan och väntar på mer information från dem.

De vill göra en större satsning för 2016, samtidigt som Trollhättan fyller 100 år som stad.
Får återkomma när jag vet mer. Vid det tillfället kanske man skulle satsa på en Nohab parad.

Tackar för visat intresse, och återkommer inför nästa år.

mvh
Thomas
Skriv svar

Återgå till "Träffar som varit"