Biltransporter Kolding 2014

Bilder och text från träffar som varit
DagCatoSkårvik
Inlägg: 52
Blev medlem: 2013-09-07, 00:51

Biltransporter Kolding 2014

Inlägg av DagCatoSkårvik »

Hei,
etter Rendsburg har jeg blitt informert fra Jens Ehlers at tidsperioden for Koldingtreffet er blitt endret til 2007 - 2014. Altså absolutt moderne. Dette gleder meg.

Så til spørsmålet:
Autolink i Norge har planer om oppstart av et rent biltog fra Tyskland gjennom Danmark og Sverige til Norge. Dette vil bestå av moderne Laaeilprs-vogner (Hobbytrade). Firmaet Autotransport, også det fra Norge, kunne tenke seg å kjøpe seg plass i dette toget for vogner med biler til Sverige. Men for å kunne gjøre dette trengs et sted å tømme vognene.
Finnes det på den planlagte svenske delen en driftsplass som kan ta imot, tømme og siden sende minimum 4 Autotransport Laaeilprs-vogner pr dag?
MVH
Dag Cato
Användarvisningsbild
LLJ
Inlägg: 4297
Blev medlem: 2012-05-08, 10:27

Re: Biltransporter Kolding 2014

Inlägg av LLJ »

Är detta parkopplade 2-axliga vagnar? Tänker närmast på hur mycket ledigt spår som behövs.

/Lars
DagCatoSkårvik
Inlägg: 52
Blev medlem: 2013-09-07, 00:51

Re: Biltransporter Kolding 2014

Inlägg av DagCatoSkårvik »

Det er korrekt. Parkoblede, tilsvarende de parkoblede Nordwaggon-vognene fra Hobbytrade.
MVH
Dag Cato
Jesper
Inlägg: 7
Blev medlem: 2014-05-12, 12:03

Re: Biltransporter Kolding 2014

Inlägg av Jesper »

Behöver inte vara särskilt märkvärdigt för att efterlikna verkligheten. Ett stickspår och en enklare ramp. Timrå hör nog till de mer spartanska anläggningarna.
Längst ut på ett lite längre sidospår finns: Streetview Timrå

//Jesper
Användarvisningsbild
JanFrelin
Inlägg: 602
Blev medlem: 2013-01-07, 00:20
Ort: Vällingby

Re: Biltransporter Kolding 2014

Inlägg av JanFrelin »

Avlastning av bilar sker regelbundet i Sundbyberg. Det är visserligen flera spår, men det är bara en enkel ramp de kör av på.
FREMO H0-RE, svensk epok IIIb samt Proto 87 Svensk epok II, UWHJ och Inlandsbanan
DagCatoSkårvik
Inlägg: 52
Blev medlem: 2013-09-07, 00:51

Re: Biltransporter Kolding 2014

Inlägg av DagCatoSkårvik »

Jeg har kjørt biltog for både Ofotbanen AS og Cargolink, derav interessen for biltransporter :D :-)

Det er ikke mye som trengs, her er eksempelvis et bilde av rampa i Bodø:

Bild


Bild
MVH
Dag Cato
Skriv svar

Återgå till "Träffar som varit"