Modelltågsmässan i Göteborg 2019 N-Skalan.

Bilder och text från träffar som varit
Användarvisningsbild
RickardNordström
Inlägg: 378
Blev medlem: 2013-09-28, 23:17
Ort: Göteborg

Modelltågsmässan i Göteborg 2019 N-Skalan.

Inlägg av RickardNordström »

Hallå :)
Sitter och planerar inför modelltågsmässan i Göteborg 2019.
Just gällande N-skalan så råder det lite frågetecken.

Först vill jag rikta ett stort tack till er som deltagit med moduler eller en hjälpande hand. Ni har villkorslöst ställt upp vilket resulterat i en aktiv förening med många medlemmar på västkusten. Vilket respektingivande facit för er insats. Fröet såddes av SkånskaN och tillsammans med lokala förmågor på västkusten har man en stabil grund att stå på och framförallt har ni skapat gemenskap och ökat intresset för modelltåg.

Jag sitter i förhandlingar kring hyra och yta och det kan vara bra för mig att inte överboka yta som inte används.
Inför mässan 2019 om intresse finns från er sida finns det möjlighet att tilldela er en större yta en den tidigare yta ni nyttjat på ca 10x11 meter. Nästa år kan vi säkert jobba på 200-300m2 i varierande former. Lokalen är preliminärbokad 4-5 Maj 2019.
SkånskaN och N-Skala Väst har med toppbetyg hanterat alla praktiska detaljer kring deltagandet för N-skalan på Modelltågsmässan i Göteborg tidigare år och jag hoppas man kan tänka sig detta uppdrag även 2019. Syftet med det här inlägget är att aktivera era tankar kring deltagande på mässan i Göteborg samt föra samtal med FNISS då jag hört att det förts samtal om ett deltagande i någon form från huvudstaden.

Mvh Rickard
Användarvisningsbild
HansBrage
Inlägg: 277
Blev medlem: 2015-08-02, 21:24
Ort: Alingsås

Re: Modelltågsmässan i Göteborg 2019 N-Skalan.

Inlägg av HansBrage »

Hej Rickard!

Vet att det redan finns några som planerar för deltagande på mässan i maj och antalet moduler i N-skala Väst ökar hela tiden. Det blir säkert en stor N-bana även 2019. Nu när det finns ett datum så ska vi sprida det vidare internt så att folk bokar upp i sina kalendrar.

// Hans
Användarvisningsbild
AlexanderEhn
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
Kontakt:

Re: Modelltågsmässan i Göteborg 2019 N-Skalan.

Inlägg av AlexanderEhn »

Skriver som Hans, bra att vi har ett datum. Har också hört att det finns N-modulrallare som är intresserade.

En fördel är att det 2019 är ett tag mellan DT och MJ-mässan i Göteborg.

Tror att det finns stor potential att få till en större bana än 10*11 meter. Men kanske inte riktigt 300 m2...?
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Användarvisningsbild
RickardNordström
Inlägg: 378
Blev medlem: 2013-09-28, 23:17
Ort: Göteborg

Re: Modelltågsmässan i Göteborg 2019 N-Skalan.

Inlägg av RickardNordström »

Hallå :)
Det får bli vad det blir. 100m2, 300m2 eller ännu större har mindre betydelse. Viktigast är att ni vill komma och göra det ni är bäst på. Det är som alltid kostnadsfritt.
Som det ser ut nu har vi 1800m2 att jobba på vilket är ca 800m2 större än gamla hallen. Det finns alltså möjligheter att göra något stort av det.
Finns väl ett och annat rekord att slå också om jag inte minns fel.

Mvh Rickard
Skriv svar

Återgå till "Träffar som varit"