Att byta vagnar var kanske inte den initiala tanken men nu när jag tänker på det är det ju det mest logiska.OlleLindskog skrev:Jag har dekalerat upp de sista kolvagnarna, så jag har med mig 32 st och jag tar med mig 16 laster till dem. Tanken mellan hamnen och LCM var väl att byta vagnarna och gå tillbaka medan Robbans lastar och går tillbaka fullt?
Jag har 16 lastade och vädrade vagnar. Jag tar med hela min vagnpark. Det ska bli intressant att se hur man byter "skitlätt"OlleLindskog skrev:Robert: Har inte du Atlasvagnar till ditt koltåg? Jag kan visa dig hur jag ordnade mina laster, det är "skitlätt".
Du har helt rätt i ditt antagande och jag har inga speciella preferenser vad avser bolag. Det är helt upp till dig som tågansvarig.OlleLindskog skrev:Tåg #70/71 antar jag är ett litet passagerartåg.... och kommer att göra så tills jag kan gå in och titta. I så fall blir det ett B&O med en GP9-TT och tre vagnar. Vill ni hellre ha et NYC så säg till .
Jag förutsätter att alla är försiktiga men att olykan (och oförståndet) ibland är framme. Tappar man något är det uppenbart och man får gå med mössan i hand till prylens ägare och erbjuda ersättning men om en inställning eller programering inte fungerar är det kanske svårare att uppfatta att man felat. Helt klart ska man i vilket fall behandla andras prylar ännu försiktigare än sina egna.OlleLindskog skrev:Jag programmerade om alla lok som skall med och lade in rätt adresser på de FRED'ar jag har. Jag kommer att ta med en UT4, men min DT402 får stanna hemma. Något hände med den på DT14, så nu funkar den inte som den skall. Vi får se till att vara försiktiga med varandras prylar... kanske tom behandla dem som vi vill ha våra egna behandlade .