Låter bra! I N-skala blir väl dessutom allt hälften så synligt?fs_toni skrev: ↑2020-09-10, 10:45Ja om man tittar nära så ser man trästrukturen genom färgen. Men om man tittar normalt så tänker man inte på det utan det ger ett enhetligt intryck.AlexanderEhn skrev: ↑2020-09-10, 10:33 Vad bra att du fortfarande är nöjd. Bra input att alla syllar behöver målas.
Syns trästrukturen på träsyllarna igenom färgen? Funderar på att prima och slipa lite eller lösa något och sätta på syllarna för att dölja trästrukturen.
Station i kurva och kombiterminal
- AlexanderEhn
- Inlägg: 1185
- Blev medlem: 2017-07-11, 23:47
- Kontakt:
Re: Station i kurva och kombiterminal
Pågående byggprojekt just nu:
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
"Kombihamnen", blir ingen hamn, men väl en kombiterminal i N-skala med svensk förebild Byggtråd här!
"Glassfabriken" blir en industrimodul med genomgående linje, N-Re.
Re: Station i kurva och kombiterminal
Jag har nu bestämt mig för att anlägga ett stickspår ut från ankomstspåret för godståg till sidan av modulen. Se bild. Det kommer bli en MMM-gavel på den anslutande passbiten. På så vis kan det bli såväl bi-bana som magasin eller uppställningsspår som ansluts. Men mitt huvudsakliga syfte är att förbereda för nästa större projekt som beskrivs här: viewtopic.php?p=44939#p44939
- StefanFjällemark
- Inlägg: 1352
- Blev medlem: 2014-09-01, 07:35
- Ort: Stenungsund på Västkusten
Re: Station i kurva och kombiterminal
X2000 gör ett stopp i Rotebro.
Hälsningar från Stefan på västkusten
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
Ordförande i Svenskt Modulforum och medlem i FREMO, VMJF och MJF Rälsbiten
Re: Station i kurva och kombiterminal
Efter en tids fokus på MMM FREMO övergångsmoduler och annat så återupptas nu arbetet med Rotebro station och kombiterminal. Näst på tur är ballastering och ett ”basic” landskap för att bättre kunna smälta in på SSM- och publika träffar.
Därmed får arbete med elektrifiering av växlar, ställverk och signaler avvakta ännu en tid.
Därmed får arbete med elektrifiering av växlar, ställverk och signaler avvakta ännu en tid.
Re: Station i kurva och kombiterminal
Fullständig ballastering är nu klar på hela Rotebro station och kombiterminal. Det börjar sakta men säkert krypa upp växtlighet här och var, samt att man ser (början av) rester av där det sprängts bort berg för att järnvägen ska få plats.
Lastplatsen invid PostNord och Jästfabriken börjar ta form. Även här börjar sakta men säkert krypa upp växtlighet här och var.
Lastplatsen invid PostNord och Jästfabriken börjar ta form. Även här börjar sakta men säkert krypa upp växtlighet här och var.
Re: Station i kurva och kombiterminal
Jag har tröttnat på det provisoriska liggunderlaget som perrong och börjat med en mer permanent lösning. Jag inser dock att jag måste hitta en egen lösning jämfört med hur ”alla andra” byggt sina perronger p g a att min station ligger i en kurva!
Re: Station i kurva och kombiterminal
Snyggt !!
Re: Station i kurva och kombiterminal
Det har blivit dags i år att elektrifiera! Några signaler ska på plats, elektriskt styrda växlar - och såklart ett ställverk. Tänkt börja i sommar och sitta ute i solen och löda.
Sedan sist har landskapandet gått långsamt framåt också. Bilder kommer...
Sedan sist har landskapandet gått långsamt framåt också. Bilder kommer...
Re: Station i kurva och kombiterminal
Spännande Toni med ställverk och några signaler. Blir kul att se mer av utvecklingen av Rotebro!